Gå til innhold

"Trangt" i brystet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har siden onsdag hatt problemer med trykk like under venstre bryst. Har problemer med å få nok luft. Når jeg drikker vann eller annet for tørsten blir det værre. Det virker som om det er noe som magen da trykker på så jeg får problemer med pusten. Må ofte på kveldene når jeg ser på TV løsne BH'n da jeg føler at den strammer(den er egentlig ikke stram) hindrer meg i å puste og helst ligge bakover i stress-lessen. Er redd for både hjerte og lungesykdom. Min mor døde brått av hjerteinfarkt under 63 år gammel,- selv er jeg 48 år. Håper på et beroligende svar.....?

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom
Skrevet

Svar til Afa.

Det er lite sannsynlig at dette har hjerte-årsak. Mer nærliggende er å mistenke at plagene stammer fra organer under mellomgulvet, og det synes nødvendig at du får din lege til å vurdere det på grunnlag av en skikkelig undersøkelse. Det er godt mulig at dette egentlig har helt uskyldig årsak, f.eks. er muskelbetinget, men ikke gå lenger med dette uten at det blir undersøkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...