Gå til innhold

Skolestart og bokbind.


Gjest Melis36

Anbefalte innlegg

Gjest Melis36

Da er tiden her igjen for å sette på bokbind,jeg ser hele seansen for meg,jeg er illrød i fjeset,bokpapiret fyker rundt og jeg har teip i håret.....men okey en får holde ut,øvelse gjør mester hehe.

Ha en fin dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sommerdans

Jeg er ikke flink til å ta på bokbind, men det blir da gjort. Og så får de prøve det selv også, og det må ikke være hundre prosent korrekt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pointless

Men får deres barn lov til av skolen å ha annet enn gråpapir på bøkene? Bare lure siden det på mine barns skole ikke er lov. Jeg synes det er litt dumt fordi det finne så mange fine bokbind. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er lov. Kan det ha noe med at noen barn kan bli misunnelige på andre som har finere bokbind enn dem selv, tro? Eller er det fordi skoleledelsen mener at gråpapir er sterkere enn vanlig bokbind og derfor tar bedre vare på bøkene?

Hmmmm.... Sikkert det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråpapiret

ha ha ha, ser deg for meg :o)

her startet skolen på torsdagen, så jeg stod på torsdagskvelden å tok bokbind på "ørten" bøker .... venter på nok en ladning idag ..... hun som startet på videregående trodde ikke de behøvde å ta på bokbind .... ingen hadde sagt noe ..... så da kanskje jeg slipper unna med kun den ene skoleeleven i huset sine bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråpapiret

Men får deres barn lov til av skolen å ha annet enn gråpapir på bøkene? Bare lure siden det på mine barns skole ikke er lov. Jeg synes det er litt dumt fordi det finne så mange fine bokbind. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er lov. Kan det ha noe med at noen barn kan bli misunnelige på andre som har finere bokbind enn dem selv, tro? Eller er det fordi skoleledelsen mener at gråpapir er sterkere enn vanlig bokbind og derfor tar bedre vare på bøkene?

Hmmmm.... Sikkert det siste.

men i alle dager, er det regler vedr. det også nå da .....

ikke det, jeg syns gråpapiret er det beste jeg :o), billigt,

tykt og godt er det også, mye mer holdbart enn alle de andre som blir hull i mens jeg legger det på.

på gårpapiret har vi klistrelapper som vi pynter opp med, eller at snuppa kan tegne og pynte som hun selv vil

men har aldri hørt at det er regler på åssen papir en skal bruke, den var ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pointless

men i alle dager, er det regler vedr. det også nå da .....

ikke det, jeg syns gråpapiret er det beste jeg :o), billigt,

tykt og godt er det også, mye mer holdbart enn alle de andre som blir hull i mens jeg legger det på.

på gårpapiret har vi klistrelapper som vi pynter opp med, eller at snuppa kan tegne og pynte som hun selv vil

men har aldri hørt at det er regler på åssen papir en skal bruke, den var ny

''på gårpapiret har vi klistrelapper som vi pynter opp med, eller at snuppa kan tegne og pynte som hun selv vil

men har aldri hørt at det er regler på åssen papir en skal bruke, den var ny''

Ja, jentene mine synes også det er stas å lage sine helt egne unike bokbind på gråpapiret med farger og klistremerker. :-)

Joda, på vår skole er det regler for slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pointless

ha ha ha, ser deg for meg :o)

her startet skolen på torsdagen, så jeg stod på torsdagskvelden å tok bokbind på "ørten" bøker .... venter på nok en ladning idag ..... hun som startet på videregående trodde ikke de behøvde å ta på bokbind .... ingen hadde sagt noe ..... så da kanskje jeg slipper unna med kun den ene skoleeleven i huset sine bøker

I min tid var det sånn at en på vgs kjøpte sine egen bøker (dyrt!) og da kunne en jo velge slev om en ville ha bind på eller ikke. Vet ikke åssen det er nå. Blir bøkene sponset slik som i grunnskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får deres barn lov til av skolen å ha annet enn gråpapir på bøkene? Bare lure siden det på mine barns skole ikke er lov. Jeg synes det er litt dumt fordi det finne så mange fine bokbind. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er lov. Kan det ha noe med at noen barn kan bli misunnelige på andre som har finere bokbind enn dem selv, tro? Eller er det fordi skoleledelsen mener at gråpapir er sterkere enn vanlig bokbind og derfor tar bedre vare på bøkene?

Hmmmm.... Sikkert det siste.

Det var da en merkelig regel! Barna våre kan velge. I år valgte mine en rull med mønstret papir, og en rull med gråpapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråpapiret

I min tid var det sånn at en på vgs kjøpte sine egen bøker (dyrt!) og da kunne en jo velge slev om en ville ha bind på eller ikke. Vet ikke åssen det er nå. Blir bøkene sponset slik som i grunnskolen?

Nå får de alle bøkene, skrivebøker må de kjøpe selv, men alle får et stipend på 1000,- for å dekke dette, så får de laptop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pointless

Nå får de alle bøkene, skrivebøker må de kjøpe selv, men alle får et stipend på 1000,- for å dekke dette, så får de laptop.

Wow, ja verden går fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får deres barn lov til av skolen å ha annet enn gråpapir på bøkene? Bare lure siden det på mine barns skole ikke er lov. Jeg synes det er litt dumt fordi det finne så mange fine bokbind. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er lov. Kan det ha noe med at noen barn kan bli misunnelige på andre som har finere bokbind enn dem selv, tro? Eller er det fordi skoleledelsen mener at gråpapir er sterkere enn vanlig bokbind og derfor tar bedre vare på bøkene?

Hmmmm.... Sikkert det siste.

Jeg har hatt barn i osloskolen siden 1997 og hittil ikke fått noe pålegg om at det skal være bokbind av en bestemt type.

Men jeg har enda noen år igjen, så vi får se ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får deres barn lov til av skolen å ha annet enn gråpapir på bøkene? Bare lure siden det på mine barns skole ikke er lov. Jeg synes det er litt dumt fordi det finne så mange fine bokbind. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er lov. Kan det ha noe med at noen barn kan bli misunnelige på andre som har finere bokbind enn dem selv, tro? Eller er det fordi skoleledelsen mener at gråpapir er sterkere enn vanlig bokbind og derfor tar bedre vare på bøkene?

Hmmmm.... Sikkert det siste.

Kanskje det er av miljøhensyn. Ihvertfall gavepapir er så innsausa med farge at det ikke er lov å resirkulere engang. Det samme gjelder kanskje bokbind?

Her valgte ungene "gråpapir" med farge - såkalt "kraftpapir"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får deres barn lov til av skolen å ha annet enn gråpapir på bøkene? Bare lure siden det på mine barns skole ikke er lov. Jeg synes det er litt dumt fordi det finne så mange fine bokbind. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er lov. Kan det ha noe med at noen barn kan bli misunnelige på andre som har finere bokbind enn dem selv, tro? Eller er det fordi skoleledelsen mener at gråpapir er sterkere enn vanlig bokbind og derfor tar bedre vare på bøkene?

Hmmmm.... Sikkert det siste.

Oi, jeg har aldri hørt om regler for type bokbind! Her er det regel om at det skal _være_ bokbind på, og at man må skifte det ut hvis det blir for fillete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da en merkelig regel! Barna våre kan velge. I år valgte mine en rull med mønstret papir, og en rull med gråpapir.

Jeg har konsekvent brukt kontaktpapir. Det holder boka pen i evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får deres barn lov til av skolen å ha annet enn gråpapir på bøkene? Bare lure siden det på mine barns skole ikke er lov. Jeg synes det er litt dumt fordi det finne så mange fine bokbind. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er lov. Kan det ha noe med at noen barn kan bli misunnelige på andre som har finere bokbind enn dem selv, tro? Eller er det fordi skoleledelsen mener at gråpapir er sterkere enn vanlig bokbind og derfor tar bedre vare på bøkene?

Hmmmm.... Sikkert det siste.

Har aldri hatt noen regler for hva slags bokbind elevene kan ha på bøkene sine, så lenge man setter på bokbind. Det synes jeg hørtes ut som en merkelig regel - hva skulle være begrunnelsen for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha ha, ser deg for meg :o)

her startet skolen på torsdagen, så jeg stod på torsdagskvelden å tok bokbind på "ørten" bøker .... venter på nok en ladning idag ..... hun som startet på videregående trodde ikke de behøvde å ta på bokbind .... ingen hadde sagt noe ..... så da kanskje jeg slipper unna med kun den ene skoleeleven i huset sine bøker

''hun som startet på videregående trodde ikke de behøvde å ta på bokbind .... ''

Eh, hun kan vel fikse bokbindet sitt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråpapiret

''hun som startet på videregående trodde ikke de behøvde å ta på bokbind .... ''

Eh, hun kan vel fikse bokbindet sitt selv?

helt sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh som jeg skulle ønske jeg hadde barn i skolealder. Elsker å sette på bokbind jeg :) Sette på litt god musikk og plundre litt er som terapi for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg hater å sette på bokbind!

Så jeg lar guttungen ha seg ett æremd hos besteforeldre den dagen bokbindet skal på. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...