Gå til innhold

frosken


Gjest Du vet sikkert.

Anbefalte innlegg

Gjest Du vet sikkert.

Siden du har "fulgt meg opp" har jeg lyst å si hvordan det gikk i dag, er mektig forvirra. Ventet og ventet men ingen lege kom, ble så uvel av å sitte der. Måtte bare gå å spørre i skranken, skulle vært der mandag men kom ikke sa hun. Ble så rar jeg da, var sikker på at det var i dag for jeg skrev det ned og alt. Fikk time mandag, hun sa flere ganger "mandag, nå på mandag, mandag som kommer". Må jo tro jeg er sløkt!

Er helt på gråten nå og, for jeg tror jeg hører feil. Når folk sier noe tror jeg de sier noe ant, er redd det er noe med hjernen min. Fikk det skriftelig og, skal gå på mandag. Føler meg dum og fjern, det er jeg sikkert og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit å høre at det ikke var i dag du hadde time :-(

Heldigvis er det ikke så lenge til mandag, og da må du på nytt psyke deg opp til å få snakket ordentlig med legen. Hvis jeg ikke husker feil, så var det i neste uke du skulle snakke med psykiateren også, og jeg håper du får forklart hvordan du har hatt det i sommer og at dere sammen kommer frem til ting som kan hjelpe deg.

Jeg tror ikke de på legekontoret er uvant med at det oppstår misforståelser mht til timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du vet sikkert.

Så leit å høre at det ikke var i dag du hadde time :-(

Heldigvis er det ikke så lenge til mandag, og da må du på nytt psyke deg opp til å få snakket ordentlig med legen. Hvis jeg ikke husker feil, så var det i neste uke du skulle snakke med psykiateren også, og jeg håper du får forklart hvordan du har hatt det i sommer og at dere sammen kommer frem til ting som kan hjelpe deg.

Jeg tror ikke de på legekontoret er uvant med at det oppstår misforståelser mht til timer.

Er tirsdag jeg skal til psykiater. Tenkte mens jeg satt på venterommet i dag "hva gjør jeg her, hva skal jeg si". Ble ikke time uansett. Det er vanskelig å oppsummere sommeren for dem, får bare gjøre mitt beste på mandag. De lever i en an verden, ser jo det. De kan umulig forstå, det skjønner jeg, er derfor jeg ofte spiller skuespill. Da tror de jeg er som dem, men det er jeg ikke.

Får ta livet som det kommer, det må jo alle. Gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du vet sikkert.

Så leit å høre at det ikke var i dag du hadde time :-(

Heldigvis er det ikke så lenge til mandag, og da må du på nytt psyke deg opp til å få snakket ordentlig med legen. Hvis jeg ikke husker feil, så var det i neste uke du skulle snakke med psykiateren også, og jeg håper du får forklart hvordan du har hatt det i sommer og at dere sammen kommer frem til ting som kan hjelpe deg.

Jeg tror ikke de på legekontoret er uvant med at det oppstår misforståelser mht til timer.

Det forklarer iallefall hvorfor legen sendte det brevet, var jo der ikke på mandag og da blir det to timer jeg ikke har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer iallefall hvorfor legen sendte det brevet, var jo der ikke på mandag og da blir det to timer jeg ikke har møtt.

Ja, jeg tenkte også at det var forklaringen på at han sa at du ikke hadde møtt til to timer.

Håper du får en ok helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du vet sikkert.

Ja, jeg tenkte også at det var forklaringen på at han sa at du ikke hadde møtt til to timer.

Håper du får en ok helg :-)

Tusen takk, ha ei god helg du og :)

Skal prøve å holde fokus på positive ting, minst mulig tv og internett. Gå en tur i skogen, og lage god mat. Kan hende jeg blir verre av feil fokus, vet jeg har ansvar oppi det hele. Vil ta ansvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Du vet sikkert.

Ja, jeg tenkte også at det var forklaringen på at han sa at du ikke hadde møtt til to timer.

Håper du får en ok helg :-)

Klarer jo ikke gå tur jeg, begynner å bli ille nå. Er så redd jeg bare faller om snart, vil ikke ligge i koma. Virkeligheten begynner å bli svevende, det er ekkelt. Er rar i hele meg. Det var synd jeg ikke kom til lege i dag, vet ikke om det er psykisk eller om jeg skal dø snart. Vil ikke dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer jo ikke gå tur jeg, begynner å bli ille nå. Er så redd jeg bare faller om snart, vil ikke ligge i koma. Virkeligheten begynner å bli svevende, det er ekkelt. Er rar i hele meg. Det var synd jeg ikke kom til lege i dag, vet ikke om det er psykisk eller om jeg skal dø snart. Vil ikke dø.

Jeg føler meg sikker på at dette er psykisk. Enig i at det er synd at det ikke var i dag du hadde legetime. Husk at du må ta medisin i kveld, sånn at ting ikke blir enda mer vanskelig.

Håper du får sove i natt og at du i neste uke får hjelp fra både fastlege og psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du vet sikkert.

Jeg føler meg sikker på at dette er psykisk. Enig i at det er synd at det ikke var i dag du hadde legetime. Husk at du må ta medisin i kveld, sånn at ting ikke blir enda mer vanskelig.

Håper du får sove i natt og at du i neste uke får hjelp fra både fastlege og psykiater.

''Jeg føler meg sikker på at dette er psykisk''

De første gangene jeg leste dette stod det ikke her, at du ikke var sikker. Først nå står det sikker. Skjer så mye rart, skal ta medisinen og vil sove, blir utslitt av dette tror jeg. Takk, føler meg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg føler meg sikker på at dette er psykisk''

De første gangene jeg leste dette stod det ikke her, at du ikke var sikker. Først nå står det sikker. Skjer så mye rart, skal ta medisinen og vil sove, blir utslitt av dette tror jeg. Takk, føler meg alene.

Det har gått ganske mange dager siden du første gangen snakket om disse symptomene. Dersom du hadde hatt en alvorlig infeksjon eller tilsvarende, så tror jeg du ville hatt feber og andre mer spesifikke symptomer. Siden du generelt sett har følt deg dårlig psykisk ganske lenge, så tror jeg det at du føler deg så veldig dårlig primært er psykisk.

I tillegg kan du selvfølgelig også feile noe somatisk, men jeg har svært vanskelig for å forestille meg at det skulle være noe som medfører noe alvorlig på kort sikt.

Prøv å berolige deg selv og se om det går an å få en god natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du vet sikkert.

Det har gått ganske mange dager siden du første gangen snakket om disse symptomene. Dersom du hadde hatt en alvorlig infeksjon eller tilsvarende, så tror jeg du ville hatt feber og andre mer spesifikke symptomer. Siden du generelt sett har følt deg dårlig psykisk ganske lenge, så tror jeg det at du føler deg så veldig dårlig primært er psykisk.

I tillegg kan du selvfølgelig også feile noe somatisk, men jeg har svært vanskelig for å forestille meg at det skulle være noe som medfører noe alvorlig på kort sikt.

Prøv å berolige deg selv og se om det går an å få en god natt:-)

Vet jo innerst inne at jeg skaper dette selv, har lest om visualisering og hvordan tanker skaper virkelighet. Føler meg varm og hodet koker, ser for meg min hjerne flyte i en gul masse.

Men takk, dine svar gjør meg roligere. Skal prøve å legge meg. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du vet sikkert.

Så leit å høre at det ikke var i dag du hadde time :-(

Heldigvis er det ikke så lenge til mandag, og da må du på nytt psyke deg opp til å få snakket ordentlig med legen. Hvis jeg ikke husker feil, så var det i neste uke du skulle snakke med psykiateren også, og jeg håper du får forklart hvordan du har hatt det i sommer og at dere sammen kommer frem til ting som kan hjelpe deg.

Jeg tror ikke de på legekontoret er uvant med at det oppstår misforståelser mht til timer.

Hei. Var til lege i dag og det var veldig slitsomt, i tilegg hadde jeg diare og var livredd for å ikke rekke do. Det hadde vært flaut det, var så urolig. Gruer meg til å snakke med slike folk, liker dem ikke lenger for de forstår ingenting. Han fant ut jeg hadde halsbetennelse så jeg fikk pencelin, fikk også tatt stoffskifteprøver som noen her rådet meg til. Hadde symptomer på det sa han,men har jo tatt slike prøver før men fikk ta det. Han lurte på medisinering (skulle ta zyprexa).

Sa jeg hadde tatt quetiapin om kveldene, men var så urolig av og til...tryglet om vival. Snakket om zyprexa han da, sa jeg vil ikke ta det for jeg har tatt det før. Klarer ikke få frem hvordan jeg har/har hatt det, sa bare "Var litt bedre i helga, men sist hos dps klarte jeg nesten ikke gå".

Skulle få vival en siste gang, han skulle ringe psykiateren. Sa at de forstår meg ikke likevel, og at noen har anbefalt lamictal. Han lurte på om jeg fikk bare quetiapin for min depresjon, men sa at jeg vet ikke om jeg er deprimert.

Var ikke som dette i begynnelsen av sommeren, masse energi og hjalp alle jeg kunne hjelpe. Barnepasser og diverse, mulig det gradvis gikk nedover, vet ikke.

Tror du det går rett vei nå frosken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Var til lege i dag og det var veldig slitsomt, i tilegg hadde jeg diare og var livredd for å ikke rekke do. Det hadde vært flaut det, var så urolig. Gruer meg til å snakke med slike folk, liker dem ikke lenger for de forstår ingenting. Han fant ut jeg hadde halsbetennelse så jeg fikk pencelin, fikk også tatt stoffskifteprøver som noen her rådet meg til. Hadde symptomer på det sa han,men har jo tatt slike prøver før men fikk ta det. Han lurte på medisinering (skulle ta zyprexa).

Sa jeg hadde tatt quetiapin om kveldene, men var så urolig av og til...tryglet om vival. Snakket om zyprexa han da, sa jeg vil ikke ta det for jeg har tatt det før. Klarer ikke få frem hvordan jeg har/har hatt det, sa bare "Var litt bedre i helga, men sist hos dps klarte jeg nesten ikke gå".

Skulle få vival en siste gang, han skulle ringe psykiateren. Sa at de forstår meg ikke likevel, og at noen har anbefalt lamictal. Han lurte på om jeg fikk bare quetiapin for min depresjon, men sa at jeg vet ikke om jeg er deprimert.

Var ikke som dette i begynnelsen av sommeren, masse energi og hjalp alle jeg kunne hjelpe. Barnepasser og diverse, mulig det gradvis gikk nedover, vet ikke.

Tror du det går rett vei nå frosken?

Ja, jeg tror det går rett vei nå. Da viste det seg jo at du både var fysisk syk og sliter psykisk. Viktig at neste gang du føler deg dårlig fysisk, så må du be fastlegen hjelpe deg med vurderingen siden du ikke kjenner så godt selv forskjellen på fysisk og psykisk.

Er glad for at fastlegen ringer psykiateren. Jeg kunne ønske at du sa til psykiateren at du lurer på om du har vært psykotisk deler av denne sommeren. Jeg tror du har vært det, men jeg er ikke lege. Sannsynligvis ville du kunne få det bedre med en høyere dose quetiapin, men det må psykiateren vurdere.

Jeg setter pris på at du forteller om hvordan det går, og håper du får en bra samtale med psykiateren i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Du vet sikkert.

Ja, jeg tror det går rett vei nå. Da viste det seg jo at du både var fysisk syk og sliter psykisk. Viktig at neste gang du føler deg dårlig fysisk, så må du be fastlegen hjelpe deg med vurderingen siden du ikke kjenner så godt selv forskjellen på fysisk og psykisk.

Er glad for at fastlegen ringer psykiateren. Jeg kunne ønske at du sa til psykiateren at du lurer på om du har vært psykotisk deler av denne sommeren. Jeg tror du har vært det, men jeg er ikke lege. Sannsynligvis ville du kunne få det bedre med en høyere dose quetiapin, men det må psykiateren vurdere.

Jeg setter pris på at du forteller om hvordan det går, og håper du får en bra samtale med psykiateren i morgen.

Takk. Det er trygt å skrive til deg føler jeg, du virker grei og vil meg ikke vondt. Jeg vet jo ikke sikkert, men virker som du vil jeg skal ha det bra, og det er en god følelse. Vet ikke helt hva jeg skal si i morgen, for det virker som de bagatelliserer alt. Gruer meg. Sa jo til behandler sist at jeg var rar i halsen, men det var hun og sa hun og hadde så store mandler. Ble kvalm jeg av det. "Jeg er ikke bra skjønner du" sa hun. Jeg blir så forvirra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...