Gå til innhold

Koke lårtunge av hjort?


smurf78

Anbefalte innlegg

Har en lårtunge av hjort jeg tenkte å lage gryte av idag. Har aldri lagd lårtunge før, men har lest at det er seigt kjøtt. Hvor lenge må jeg koke det tro? Bare å ha det i en gryte med vann og koke det mørt før jeg tar det oppi gryta tilslutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Bare å ha det i en gryte med vann og koke det mørt før jeg tar det oppi gryta tilslutt?''

Nja... Gni kjøttet inn med salt og pepper og evt. annet krydder (knuste einebær, rosmarin?) før du legger den i vann som dekker akkurat og koker opp, la den så koke på svak varme til den er mør. Hvor lang tid dette tar kommer jo an på hvor stort kjøttstykket er. Er det litt størrelse på det må det muligens koke et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Bare å ha det i en gryte med vann og koke det mørt før jeg tar det oppi gryta tilslutt?''

Nja... Gni kjøttet inn med salt og pepper og evt. annet krydder (knuste einebær, rosmarin?) før du legger den i vann som dekker akkurat og koker opp, la den så koke på svak varme til den er mør. Hvor lang tid dette tar kommer jo an på hvor stort kjøttstykket er. Er det litt størrelse på det må det muligens koke et par timer.

Jeg tenkte å dele det opp i grytebiter først jeg. Dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å dele det opp i grytebiter først jeg. Dumt?

Neida, det går jo mye fortere om du deler opp kjøttstykket i mindre biter. :o) Jeg ville surret dem litt i en panne med smør i først for å gi dem litt farge før jeg kokte dem. Bruk gjerne sjyet som væske i gryta, det blir godt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...