Gå til innhold

ABB får kjærlighetsbrev til fengselet


Gjest andegakk

Anbefalte innlegg

Gjest andegakk

''Nå sender kvinner fra hele verden brev til massemorder Anders Behring Breivik (32).

Brevene er av ulik karakter, alt fra kristne som vil helbrede ham til kvinner som spiller på en morsrolle eller som sender kjærlighetsbrev.

Eksperter har lenge undret seg over hva som får kvinner til å tiltrekke seg menn som har

begått alvorlig kriminalitet. Foreløpig finnes det lite eller ingen forskning på feltet.''

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10098234

Sært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok litt spennende - og veldig lite forpliktende.

Ja, dette med at det er veldig liute forpliktende tror jeg er viktig. Og slike damer som skriver til fanger som kommer til å bli sittende inne en god stund slipper jo å bekymre seg for hvor "kjæresten" er og hva han eventuelt måtte finne på. Han er trygdt forvart der inne, og de kan fantasere om denne Skybert'en så mye de vil og lage sin egen virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette med at det er veldig liute forpliktende tror jeg er viktig. Og slike damer som skriver til fanger som kommer til å bli sittende inne en god stund slipper jo å bekymre seg for hvor "kjæresten" er og hva han eventuelt måtte finne på. Han er trygdt forvart der inne, og de kan fantasere om denne Skybert'en så mye de vil og lage sin egen virkelighet.

Noen av dem klarer jo å gifte seg med dem, til og med, selv om de sitter på isolat eller dødsceller.

Det sagt, de er vel mer eller mindre sikret mot at mannen er utro! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dem klarer jo å gifte seg med dem, til og med, selv om de sitter på isolat eller dødsceller.

Det sagt, de er vel mer eller mindre sikret mot at mannen er utro! ;-)

Med vennlig hilsen

Det jeg mente med uforpliktende var at de slapp å ha fyren i nærheten i hverdagen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dem klarer jo å gifte seg med dem, til og med, selv om de sitter på isolat eller dødsceller.

Det sagt, de er vel mer eller mindre sikret mot at mannen er utro! ;-)

Med vennlig hilsen

- og sikret mot at mannen skaper 'bryderi' hjemme... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange ensomme damer.

Anonymkode: a47fa...fa3

Tror det handler om mer enn ensomhet. Må jo være noen form for psykisk lidelse eller syk besettelse å gjøre. Det er i hvert fall ikke normalt, men ikke akkurat noe nytt at seriemordere og slikt får masse slike brev. Samme med de som har partnere som begår grusomme handlinger, men likevel blir ved deres side. 

Ta feks Christoffer-saken. Forsvarte ikke hans mor stefaren og ble ved hans side også etter dommen? Ikke HELT sikker her. 

Eller enkelte av mor til Angelica som ble sultet i hjel kald og alene i gokk på ei hytte. De støtter henne i tykt og tynt. Og mener hun er et offer. 

Eller for å ta et langt fra så alvorlig eksempel. I rettsaken mot min stefar så løy hans bror om min mor. Fortalte helt ville historier for å få hun til å virke syk. Og da eks-stefar ble dømt så fikk det ikke noen konsekvenser for han hva venne-relasjoner å gjøre eller sin stilling som lærer. Selv om man må ha ren vandel for å være i jobb. 

Det er så mye uforståelig der ute. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2011 den 18.40, Gjest Jacoba skrev:

jeg bare himler med øynene, det er så tullete.... Hva er det med disse damene.

Tror damer som vil ha slike menn sliter med seg selv psykisk. De må vel ha store problemer dersom de vil involvere seg i en slik mann. Men jeg vet ikke. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Forundrer meg ikke. Jeg hørte på «mordet i Åmsele» på Truecrimepodden og måtte Google han Nikita Foughantine som han het. Opplevde det samme. Så et annet klipp der det var prat om dette, og det er det at det ligger biologisk i kvinner å bli tiltrukket av noen de oppfatter som sterk. De er frie, gjør hva de vil , lar seg ikke stoppe av normer og regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.8.2020 den 12.28, Glitter skrev:

Tror det handler om mer enn ensomhet. Må jo være noen form for psykisk lidelse eller syk besettelse å gjøre. Det er i hvert fall ikke normalt, men ikke akkurat noe nytt at seriemordere og slikt får masse slike brev. Samme med de som har partnere som begår grusomme handlinger, men likevel blir ved deres side. 

Ta feks Christoffer-saken. Forsvarte ikke hans mor stefaren og ble ved hans side også etter dommen? Ikke HELT sikker her. 

Eller enkelte av mor til Angelica som ble sultet i hjel kald og alene i gokk på ei hytte. De støtter henne i tykt og tynt. Og mener hun er et offer. 

Eller for å ta et langt fra så alvorlig eksempel. I rettsaken mot min stefar så løy hans bror om min mor. Fortalte helt ville historier for å få hun til å virke syk. Og da eks-stefar ble dømt så fikk det ikke noen konsekvenser for han hva venne-relasjoner å gjøre eller sin stilling som lærer. Selv om man må ha ren vandel for å være i jobb. 

Det er så mye uforståelig der ute. 

Bare en kommentar til det med "ren vandel". Det er kun dersom man er dømt i forhold til helt spesifikke paragrafer, at man ikke får politiattest. Og det er ulike paragrafer som gjelder for barne- og ungdomsarbeid og helse- og omsorgsarbeid, har jeg nettopp lært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frosken skrev:

Bare en kommentar til det med "ren vandel". Det er kun dersom man er dømt i forhold til helt spesifikke paragrafer, at man ikke får politiattest. Og det er ulike paragrafer som gjelder for barne- og ungdomsarbeid og helse- og omsorgsarbeid, har jeg nettopp lært. 

Ah. Ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen damer tror de kan redde slike som ABB. De er jo ikke slemme, de er bare ødelagte og må repareres med masse masse kjærlighet og omtanke. Så blir de kriminelle noen som disse kvinnene kan få ut sin omsorg på. 

Ut ifra det jeg har lest, var ABB allerede dømt som barn. De som behandlet han og prøvde få barnevernet til å sette han i fosterhjem, var klare på at han ville bli ødelagt av å bo med moren. Barndommen hans kunne nok fått hvem som helst til å drepe, og noen kvinner tipper jeg tror at dersom de bare får all omsorgen nå, som de skulle hatt som barn, så blir alt bra. Vel, så enkelt er det selvfølgelig ikke, men la nå disse damene forsøke, så lenge det ikke skader noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trine skrev:

Jeg tror noen damer tror de kan redde slike som ABB. De er jo ikke slemme, de er bare ødelagte og må repareres med masse masse kjærlighet og omtanke. Så blir de kriminelle noen som disse kvinnene kan få ut sin omsorg på. 

Ut ifra det jeg har lest, var ABB allerede dømt som barn. De som behandlet han og prøvde få barnevernet til å sette han i fosterhjem, var klare på at han ville bli ødelagt av å bo med moren. Barndommen hans kunne nok fått hvem som helst til å drepe, og noen kvinner tipper jeg tror at dersom de bare får all omsorgen nå, som de skulle hatt som barn, så blir alt bra. Vel, så enkelt er det selvfølgelig ikke, men la nå disse damene forsøke, så lenge det ikke skader noen. 

Ja, et ensomt liv for de damene i det frie liv blir det jo trolig uansett - og mange besøk i fengselet under strenge forhold mest trolig resten av Breiviks levetid. Jeg kan i hvert fall ikke se for meg at den mannen slipper ut igjen uansett hvor gjerne han selv og forsvarsadvokaten måtte ønske det hver gang den saken blir gjenopptatt nå hvert 5. år gang etter gang. Ofre og etterlatte vil alltid bli påminnet om den mannen når hans sak blir behandlet i rettsvesenet - og han blir vel trolig sittende inne uansett. Om breivik kommer ut på gata, er det en eller annen hevnlystig som ikke tar fem flate øre for å skyte den mannen dessverre. Selv om det kanskje ikke ser slik ut pr. nå, kan det jo være han endrer seg om 15 år og kunne sluppet ut og blitt en vanlig fri mann igjen. Alle fortjener en sjanse - tror jeg. Må tenke litt på den der om jeg mener det i hans tilfelle, for rundt 80 liv og det dobbelte skadede er mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Eva Sofie skrev:

Ja, et ensomt liv for de damene i det frie liv blir det jo trolig uansett - og mange besøk i fengselet under strenge forhold mest trolig resten av Breiviks levetid. Jeg kan i hvert fall ikke se for meg at den mannen slipper ut igjen uansett hvor gjerne han selv og forsvarsadvokaten måtte ønske det hver gang den saken blir gjenopptatt nå hvert 5. år gang etter gang. Ofre og etterlatte vil alltid bli påminnet om den mannen når hans sak blir behandlet i rettsvesenet - og han blir vel trolig sittende inne uansett. Om breivik kommer ut på gata, er det en eller annen hevnlystig som ikke tar fem flate øre for å skyte den mannen dessverre. Selv om det kanskje ikke ser slik ut pr. nå, kan det jo være han endrer seg om 15 år og kunne sluppet ut og blitt en vanlig fri mann igjen. Alle fortjener en sjanse - tror jeg. Må tenke litt på den der om jeg mener det i hans tilfelle, for rundt 80 liv og det dobbelte skadede er mange...

Ja, alle fortjener forsåvidt en sjanse, dersom de klarer å innse at det de gjorde ikke på noen som helst måte var greit, men han angrer jo ikke engang. Han slipper garantert ut på et eller annet tidspunkt, men mulig han er dement innen det skjer. Men siden vi ikke har dødsstraff i Norge, er det visst krise om noen dør i fengselet. Har jeg hørt da, ihvertfall. Vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...