Gå til innhold

Ingen som skriver Nynorsk her

Anbefalte innlegg

Eg skriv nynorsk, men av ein eller anna grunn kjenner ein seg lett diskriminert når ein nyttar denne målforma. Av den grunn vel eg å skrive bokmål på nettfora osv... Når eg arbeider som lærar i nynorskkommunar skriv eg sjølvsagt nynorsk i samband med jobben... Dette skuleåret arbeider eg i ein bokmålskommune og skriv då meir og meir bokmål..

Det er synd at nynorskfolk lett vert stigmatiserte - og då av folk som ikkje har peiling i det heile tatt ;)

''Det visste jeg ikke Togli! Jeg skulle ønske fler skrev nynorsk her jeg, for jeg syns det er så vakkert!''

Nei, nynorsk er utrolig tungt å lese.

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• morsan

3

• Dorthe

3

• ekte nick

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Jeg skulle ønske flere skrev nynorsk her, jeg, for jeg syns det er så vakkert!

Eg og synes det er eit vakkert språk, men so har eg vakse opp med Ivar Aasen og Olav.H.Hauge og då. ;o) Spesielt Hauge, han har vore ein stor del av både skulekvardag og kvardag generelt.

Det er pga mi eiga latskap at eg skriv bokmål, og da momentet at eg har pugga mest rettskriving i bokmål dei siste skuleåra. Går høgskulen no, der føregår so og seia da meste på bokmål, til tross for at me bur i ein nynorskkommune.

Eg prøvde å kjøpa ei nynorskbok til guten min på vår lokale bokhandlar. Dei hadde ikkje. Eg må rett og slett bestilla bøker frå nett, om ein skal eiga dei sjølve og ikkje nytta biblioteket. Akkurat da synes eg er leit.

''Det er trolig flere som skriver god engelsk enn god nynorsk (med liten "n") i Norge nå. ;-)''

Du har sørgelig rett :-/

Tja - det er utrolig tungt for 5 millioner mennesker å ha 3 språk vi skal ivareta, og konkurrere med engelsk.

Resultatet blir gjerne at alle 3 dør, og engelsk overtar, fordi ingen er sterke nok til å overleve.

Allerede er det mange firma i Norge hvor alle interne dokumenter (også de som aldri skal ut av landet) skrives på engelsk, for det blir fellesspråket.

Med vennlig hilsen

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314822576' post='4639060]

Som fleire her so skriv eg og nynorsk, men vel å bruka bokmål på forum. Noko av grunnen er at eg ikkje er so flink i rettskriving på nynorsk, då eg har hatt bokmål som hovudmål dei siste åra.

Dialekt skriv eg svært sjeldan, kun til svært gode vener frå oppveksta.

Er og glad for at eg lærte nynorsk som born, men diverre hadde eg bokmål dei fyrste åra, så eg blei aldri lika flink som dei andre borna på skulen.

Nynorsk i dag er veldig oppmjuka i forhold til når eg gjekk på skulen. (no har eg sikkert haugevis med feil i dette innlegget, he he)

Eg hadde og nynorsk som hovudmål i skulen i mange år... Når eg byrja på vidaregåande skreiv eg bokmål og fortsatte med det... Det tok omlag 25 år før eg skreiv nynorsk att, då fordi eg fekk jobb som lærar i ei nynorskkommune ;) I starten sleit eg med at eg skreiv for gammaldags nynorsk ;)

Etter nokre månader kjende eg at det var utruleg deilig å ha "oppdaga" barndommens målform att :)

No er eg i jobb i ein bokmålskommune, og har lagt til sides nynorsken for ei tid framover ;)

Eg skulle ønske nynorsk nytte same respekt som bokmål.. det er lavmåls å diskriminere den eine målforma framføre den andre... Respekt for målformer, dialekter, kulturell bakgrunn etc er viktige verdier vi bør ta vare på.

Tja - det er utrolig tungt for 5 millioner mennesker å ha 3 språk vi skal ivareta, og konkurrere med engelsk.

Resultatet blir gjerne at alle 3 dør, og engelsk overtar, fordi ingen er sterke nok til å overleve.

Allerede er det mange firma i Norge hvor alle interne dokumenter (også de som aldri skal ut av landet) skrives på engelsk, for det blir fellesspråket.

Med vennlig hilsen

Av den grunn bør vi nok helst fjerne ei av målformene, så då foreslår eg at vi fjerner bokmål?

Gjest Shira :o)

Eg hadde og nynorsk som hovudmål i skulen i mange år... Når eg byrja på vidaregåande skreiv eg bokmål og fortsatte med det... Det tok omlag 25 år før eg skreiv nynorsk att, då fordi eg fekk jobb som lærar i ei nynorskkommune ;) I starten sleit eg med at eg skreiv for gammaldags nynorsk ;)

Etter nokre månader kjende eg at det var utruleg deilig å ha "oppdaga" barndommens målform att :)

No er eg i jobb i ein bokmålskommune, og har lagt til sides nynorsken for ei tid framover ;)

Eg skulle ønske nynorsk nytte same respekt som bokmål.. det er lavmåls å diskriminere den eine målforma framføre den andre... Respekt for målformer, dialekter, kulturell bakgrunn etc er viktige verdier vi bør ta vare på.

Eg og skreiv gamaldags no når eg tok oppatt norsken på skulen, he he. Eg blei støtt over at det var lov å skriva vi. Vi? Da heiter då me! ;o)

Eg ynskjer å ta vare på verdiar og, men det er lenge sia eg har diskutert da på nett, eg gidd rett og slett ikkje lengre. Diverre.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314823910' post='4639092]

Eg og skreiv gamaldags no når eg tok oppatt norsken på skulen, he he. Eg blei støtt over at det var lov å skriva vi. Vi? Da heiter då me! ;o)

Eg ynskjer å ta vare på verdiar og, men det er lenge sia eg har diskutert da på nett, eg gidd rett og slett ikkje lengre. Diverre.

Hehe;)

Og ja... prøver å halde meg unna diskusjoner rundt nynorsk/bokmål då det er altfor mange nynorskrasistar her i landet...

Med vennlig hilsen

''Tja - det er utrolig tungt for 5 millioner mennesker å ha 3 språk vi skal ivareta, og konkurrere med engelsk.''

Nettopp! Eg er i utgangspunktet nynorskforkjempar og kunne skrive mykje om kvifor...

Og med det 3. språket håpar eg du meiner samisk? Vi les stadig om dei to offisielle skriftspråka i Noreg... Til og med NAV sine nettsider hadde inntil for få år sidan desse vala: "Målform: Bokmål, Ny-norsk (sic!, mi utheving), English". Akk ja.

Hvis man først skulle fjerne noe, ville det jo vært mer logisk å fjerne den som er minst?

;-)

Med vennlig hilsen

Og hvorfor skal man fjerne noe? Ta fra noen rettigheter? De fleste oppegående mennesker takler faktisk to målformer, så jeg ser bare ikke problemet....

Hadde bokmålsfolket vært i mindretall tror jeg du hadde kjørt hardt på å få beholde denne målformen, så hvorfor skulle nynorskfolk føle det annerledes?

Det handler om respekt begge veier - så jeg har ikke sansen for at mine barn skal føle at deres målform er mindreverdig i forhold til majoritetens målform... selv slet jeg med denne følelsen i oppveksten, og den er ikke god..

Og hvorfor skal man fjerne noe? Ta fra noen rettigheter? De fleste oppegående mennesker takler faktisk to målformer, så jeg ser bare ikke problemet....

Hadde bokmålsfolket vært i mindretall tror jeg du hadde kjørt hardt på å få beholde denne målformen, så hvorfor skulle nynorskfolk føle det annerledes?

Det handler om respekt begge veier - så jeg har ikke sansen for at mine barn skal føle at deres målform er mindreverdig i forhold til majoritetens målform... selv slet jeg med denne følelsen i oppveksten, og den er ikke god..

Dette går tilbake til problemstillingen som jeg beskrev i innlegget ovenfor 22:48. Rett og slett at i praksis risikerer man at valget består mellom det, og engelsk.

Kikk innom en bokbutikk. Så mange av bøkene står på engelsk. Spesielt fagbøker.

Det handler ikke engang om man "liker" nynorsk, samisk eller bokmål (jeg personlig LIKER språk), men at når det er så få som snakker dem så blir de utrydningstruet, og engelsk overtar.

Med vennlig hilsen

Annonse

Dette går tilbake til problemstillingen som jeg beskrev i innlegget ovenfor 22:48. Rett og slett at i praksis risikerer man at valget består mellom det, og engelsk.

Kikk innom en bokbutikk. Så mange av bøkene står på engelsk. Spesielt fagbøker.

Det handler ikke engang om man "liker" nynorsk, samisk eller bokmål (jeg personlig LIKER språk), men at når det er så få som snakker dem så blir de utrydningstruet, og engelsk overtar.

Med vennlig hilsen

Og so what? Språk er stadig i endring, og det som skjer, det skjer.... det blir allikevel bare tull å gå inn og "sørge for" at det skjer... det er der diskrimineringen ligger...

Og so what? Språk er stadig i endring, og det som skjer, det skjer.... det blir allikevel bare tull å gå inn og "sørge for" at det skjer... det er der diskrimineringen ligger...

Det avhenger jo av om man mener det er OK å ta risikoen at de norsk språkene forsvinner, eller om man sier at man har større sjanse for å stå imot engelsk, hvis man samles om ett fellesspråk.

Og kanskje videre med svensk og dansk?

Med vennlig hilsen

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314823910' post='4639092]

''Eg blei støtt over at det var lov å skriva vi. Vi? Da heiter då me! ;o)''

Men ettersom nynorsk iallfall i teorien skal være basert på dialekter fra hele landet, er det jo naturlig at det tillates bruken av "vi"! :-) Det er ikke et ord som er begrenset til stede der man snakker tilnærmet bokmål. :-)

Nynorsklæreren på videregående ga oss forresten følgende råd når vi var i tvil om hva som var riktig å skrive på nynorsk: "Tenk på dialekta deres."

Han selv kom fra en anne bygd litt unna, så dette var kanskje et godt råd for hans dialekt, men det skjedde utallige ganger at jeg prøvde dette trikset og endte opp med feil ord eller bøyning i nynorsken ;-)

''I starten sleit eg med at eg skreiv for gammaldags nynorsk ;)''

Slik som "hjå" og "luteigar" osv? ;-)

Samme her, eg og vel bokmål som målform på nett. Anar ikkje kvifor, men trur det kan ha noko med at folk tek meg mindre alvorleg når eg skriv nynorsk.

Edle kanskje eg burde skriva pao sognamaol? Da e ra beste maolet;-)

''trur det kan ha noko med at folk tek meg mindre alvorleg når eg skriv nynorsk''

Trodde nesten problemet var at man blir tatt _for_ alvorlig! ;-) Man høres jo lett veldig seriøs og akademisk ut når man skriver nynorsk, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...