Gå til innhold

Reduksjon av bryster/oppstramming

Anbefalte innlegg

Gjest Puppeguri

Som så mange andre småbarnsmødre, sliter jeg litt med brystene etter amming. Fra før av var de ikke spesielt vakre, og nå er de mildt sagt ufyselige.

Jeg liker ikke den store ringen rundt brystvorten,og jeg vil gjerne ha dem litt strammere, og struttende. Har aldri opplevd å ha struttepupper, og skal få en operasjon i 40 års gave.

Men,etter å ha undersøkt litt på nettet, etc, ser jeg at muligheten for stygge arr, er tilstede. Spesielt siden jeg røyker,og er litt oppi årene?

Hvordan er dette? Hva vil du anbefale? En operasjon uten å gjøre areola (er det ikke det det heter)mindre, og brystene løftet opp, er uaktuelt.

Men nå er jeg usikker, siden det visstnok kan bli svært skjemmende arr.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36988-reduksjon-av-brysteroppstramming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Mange faktorer bestemmer hvordan arrene blir. Først er arvelighet viktig. Noen danner penere, andre styggere arr. Selvsagt er også teknikken av stor betydning. I noen tilfeller kan man greie seg med svært korte snitt, i andre tilfeller må man ha lengre.

En erfaren plastisk kirurg skal som oftest kunne gi deg en pekepinn på forhånd om

arrene vil bli akseptable eller ikke.

Til slutt kan du glede deg over at arrene blir penere jo eldre man er, og her er det altså en stor fordel å være 40 istedenfor 20!

Jeg forswtår altså din skepsis, men du bør ved god veiledning sammen med din lege kunne finne ut av hvorvidt dette er en operasjon du vil ha glede av eller ikke.

Hei.Leste innlegget ditt,og er i samme situasjon som deg,og overveier en operasjon/oppstramming. Jeg har ikke kommet så lang som å rådføre meg med lege enda, men har søkt etter sider på nettet som handler om dette, men synes ikke jeg har funnet ut nok. Har du kanskje adresser til noen sider du har vært på?

På forhånd takk:o)

• 5 uker senere...

kanskje litt sent å svare, men:

Det går an å få løftet brystene ved hjelp av en teknikk, hvor du kun får arr rundt bryst-vorten. Heter noe med periareolær teknikk. Ikke helt sikker på hvordan det staves. Tror det er Askim-klinikken, som utfører denne typen inngrep, men sjekk på nettet først. Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...