Gå til innhold

Svimmel og slapp


jubalong70

Anbefalte innlegg

Huff dette høres skummelt ut :( Bra at du får god oppføling.

Mamma har krystallsyke, og symptommessig ligner det noe på det du har opplevd, men hennes "anfall" er over på to- tre dager. Hun blir heller ikke så sliten som deg, mest svimmel og kvalm.

Huff, får sånn ME/ borreliafølelse, og det håper jeg for gudt skyld at du ikke har fått.

Ikke mange gode råd herfra, men god bedring ønsker jeg deg iallefall - klem :)

Har lest noe om både virus på balansenerven eller vestibularisnevritt og krystallsyken, men får det ikke helt til å passe. Første kommer med kvalme, noe jeg ikke har, og siste i anfall som forverres ved bevegelse - noe jeg heller ikke har.

Klarer ikke å se for meg at det skal være hverken ME eller borreliose heller.

Tenker jeg bare må ta det skikkelig med ro en stund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble du utredet for virus på balansenerven? Jeg hadde det i en måneds tid, og det startet og utartet seg likedan. Veldig ekkelt men ikke farlig..

Er ikke det ledsaget av kvalme da? For det har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borrelia er det første som slår meg.....

Selv om man ikke har sett flått, så kan den være ekstremt liten så lenge den sitter på kroppen... Hos oss florerer det av flått og noen ganger er de hudfargede og svært små.. Nesten håpløse å oppdage. Har sikkert hatt mange vi aldri har sett før..

Jeg ville bedt dem sjekke det ut...

Skal gjøre det om det ikke bedres snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne med samme typen symptomer, hun har hatt flere "anfall" av den typen du har. De har også hos henne mistenkt slag men blir ikke helt enig med seg selv om det kan være noen bittesmå drypp hun har hatt og som ikke kommer frem på ct.

Jeg er litt overrasket over at det ikke ble tatt ct akutt, det har blitt utført på min venninne de gangene hun har blitt innlagt med denne typen symptomer.

Det er bra at du ikke har noen nevrologiske utfall og også bra at MR er bestilt. Utredning av nevrologiske symptomer er et "evighetsprosjekt", men jeg håper at du raskt kommer deg fra denne episoden og ikke opplever tilsvarende.

Tror kanskje jeg ville ha prøvd å ikke spekulere for mye på hva det kan være så lenge du ikke har nevrologiske utfall.

Svimmelheten fikk meg til å tenke på "virus på balansenerven", og kanskje er det det som feiler deg - bare at symptomene har kommet i en litt uvanlig rekkefølge.

Det er neppe spesielt mye hjelp i mitt svar, det jeg vel egentlig prøver å si er at jeg håper du ikke har en nevrologisk sykdom!

Synes du skal holde kontakt med fastlege eller tilsvarende og informere om nytilkomne symptomer. Dette vet du jo helt sikkert som sykepleier, men helsearbeidere er ofte litt talentløse når det gjelder seg selv ;-)

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke huske jeg var kvalm.

Håper at du får svar på dette etterhvert.

God bedring :)

Det er godt å vite. Hadde du en følelse av skjelvinger inni kroppen? Altså som ikke synes utenpå?

Kjenner nå at jeg ikke er like slapp, men om jeg gjør noe, så blir jeg mye verre...

Og nå begynner jeg virkelig å bli LEI!!!! Liker ikke å være så uproduktiv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne med samme typen symptomer, hun har hatt flere "anfall" av den typen du har. De har også hos henne mistenkt slag men blir ikke helt enig med seg selv om det kan være noen bittesmå drypp hun har hatt og som ikke kommer frem på ct.

Jeg er litt overrasket over at det ikke ble tatt ct akutt, det har blitt utført på min venninne de gangene hun har blitt innlagt med denne typen symptomer.

Det er bra at du ikke har noen nevrologiske utfall og også bra at MR er bestilt. Utredning av nevrologiske symptomer er et "evighetsprosjekt", men jeg håper at du raskt kommer deg fra denne episoden og ikke opplever tilsvarende.

Tror kanskje jeg ville ha prøvd å ikke spekulere for mye på hva det kan være så lenge du ikke har nevrologiske utfall.

Svimmelheten fikk meg til å tenke på "virus på balansenerven", og kanskje er det det som feiler deg - bare at symptomene har kommet i en litt uvanlig rekkefølge.

Det er neppe spesielt mye hjelp i mitt svar, det jeg vel egentlig prøver å si er at jeg håper du ikke har en nevrologisk sykdom!

Synes du skal holde kontakt med fastlege eller tilsvarende og informere om nytilkomne symptomer. Dette vet du jo helt sikkert som sykepleier, men helsearbeidere er ofte litt talentløse når det gjelder seg selv ;-)

God bedring :-)

He, he - kjente meg godt igjen i siste avsnitt... :)

Nevrologen mente at CT ikke ville vise noe så lenge det ikke var noen utfall som tydet på slag. MR måtte til for å vise evt. små forandringer.

Jeg snakket med lege i går (for å få forlenget sykemelding til over helgen), og skal ringe igjen på mandag hvis jeg ikke er bra.

Jeg er klar over at nevrologiske sykdommer ofter er et spørsmål om å eliminere bort diagnoser... Frustrerende for både pasient, pårørende og helsepersonell.

Hvor lenge er venninna di syk om gangen da? Kjenner jeg virkelig begynner å bli lei nå...

Det hadde vært så kjekt å visst litt mer.

Men jeg skal være tålmodig til jeg har fått MR og kontroll på nevrologisk poliklinikk. (Prøve å være tålmodig i alle fall ;))

Tusen takk for svaret, frosken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - kjente meg godt igjen i siste avsnitt... :)

Nevrologen mente at CT ikke ville vise noe så lenge det ikke var noen utfall som tydet på slag. MR måtte til for å vise evt. små forandringer.

Jeg snakket med lege i går (for å få forlenget sykemelding til over helgen), og skal ringe igjen på mandag hvis jeg ikke er bra.

Jeg er klar over at nevrologiske sykdommer ofter er et spørsmål om å eliminere bort diagnoser... Frustrerende for både pasient, pårørende og helsepersonell.

Hvor lenge er venninna di syk om gangen da? Kjenner jeg virkelig begynner å bli lei nå...

Det hadde vært så kjekt å visst litt mer.

Men jeg skal være tålmodig til jeg har fått MR og kontroll på nevrologisk poliklinikk. (Prøve å være tålmodig i alle fall ;))

Tusen takk for svaret, frosken :)

Venninnen min sine sykdomsperioder har hatt ulik varighet. Den første gangen slet hun med både balanse og ordgjenfinning i ca 2-3 uker. De to siste episodene har vart kortere, da har hun vært rimelig ok - men fortsatt sliten - etter en ukes tid.

Hun er også henvist til nevrolog nå. På lokalsykehuset hennes har de ikke nevrolog ansatt, menhun har blitt vurdert av indremedisinere på slagavdelingen. Har kun vært innlagt ca ett døgn hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min sine sykdomsperioder har hatt ulik varighet. Den første gangen slet hun med både balanse og ordgjenfinning i ca 2-3 uker. De to siste episodene har vart kortere, da har hun vært rimelig ok - men fortsatt sliten - etter en ukes tid.

Hun er også henvist til nevrolog nå. På lokalsykehuset hennes har de ikke nevrolog ansatt, menhun har blitt vurdert av indremedisinere på slagavdelingen. Har kun vært innlagt ca ett døgn hver gang.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å vite. Hadde du en følelse av skjelvinger inni kroppen? Altså som ikke synes utenpå?

Kjenner nå at jeg ikke er like slapp, men om jeg gjør noe, så blir jeg mye verre...

Og nå begynner jeg virkelig å bli LEI!!!! Liker ikke å være så uproduktiv... :)

Ja, det mener jeg å huske jeg hadde.

Skjønner godt at du begynner å bli lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...