Gjest LInnT Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Hei! Jeg er en jente på 20 år som er født med dobbeltsidig leppe/kjevespalte. Jeg har blitt behandlet på Rikshospitalet fra jeg var liten. Siste operasjon var da jeg var 15. Det ble da foretatt en korreksjon av nesen. Nå er det snakk om flere operasjoner, noe jeg er veldig i tvil om jeg skal få utført. Jeg har en veldig smal overleppe. De har visst tenkt til å lage tykkere lepper. I den forbindelse må også overleppen bli lenger fordi det det er kort avstand mellom munnen og nesen. Hvordan gjør de dette? Flytter de nesen? Når jeg er på sykehuset til kontroll føler jeg at jeg blir behandlet som et objekt. Det er visst ingen som forstår at det ikke er så lett at noen skal herje med ansiktet ditt. Med neseoperasjonen opplevde jeg at den omtrent gled tilbake til sin opprinnelige form i løpet av noen år. Jeg vil ikke gå igjennom noe slikt en gang til, hvis ikke resultatet kan garanteres! Hva hvis jeg ikke kjenner meg selv igjen? Sikkert mange rare spørsmål, men jeg håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37006-leppekjevespalte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Det er vanskelig å gi et presist svar på ditt spørsmål. Først spør du hvordan man vil løse ditt problem rent teknisk. I rekonstruksjon av nese-leppe har vi en rekke metoder og tricks til rådighet. Ettersom ingen tilfeller pasienter er helt like, vil også metodene som velges variere fra tilfelle til tilfelle. Jeg foreslår at du ber om en ny samtale for å få nærmere forståelse av hva legen har tenkt å gjøre. Da kan du kanskje også få hjelp til det andre spørsmålet: Det er klart dette er vanskelig og et følsopmt tema for deg. Jeg råder deg derfor til å ta det direkte opp med legen. Forklar at du synes dette er vanskelig, og at du ønsker mer forståelse og omtanke. Husk til slutt at selv om dette er vanskelig kirurgi har de ved Rikshospitalet en svært høy ekspertise på dette området.Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37006-leppekjevespalte/#findComment-141040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.