Gå til innhold

Vondt i halsen :-(


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt skikkleig forkjølet i helga, og har vondt i halsen :-(

Har IKKE tid til å være syk. Var ute i kald vind på fjellet i tre timer i går, men var godt kledt, satt ikke rett på bakken, ble ikke våt, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg har fått vondt i halsen... Litt tett i nesa også, og småuggen i kroppen. Fryktelig tungt å gjøre rent hytta da vi måtte det - jeg svettet voldomt, så det er tydelig at jeg ikke er helt i form.

Har hevet innpå Svarthyllkapsler nå i kveld. Andre gode råd for å få forkjølelsen og halsvondten på rask retur?

Sitter med ullsokker, har drukket varm drikke + et par shot'er med Tyrker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

c-vitamin og ullundertøy

Ja, skal ta på ullundertøy i morgen. Tror ikke vi har c-vitaminer, men svarthyll er jo proppfull av det, så jeg skal ta en dose til (4 kapsler) nå før jeg legger meg. Og prøve å få en lang natt.

Det betyr at jeg må legge meg nå snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god natts søvn. :o) Så - pell deg under dyna nå og sov godt!

Ja, det pleier å hjelpe. Er egentlig grufullt tung i kroppen, hodet og øynene, så jeg skal legge meg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg ikke her hjemme. Får evt kjøpe det i morgen.

Takk for svar!

Solhattekstrakt bør finnes i huset/toalettmappen. Jeg har veldig god erfaring med gode doser av det helt i starten av halse-sykdom... Ofte synes jeg at det tar de fleste symptomene, men at man føler seg litt sjaber i kroppen uansett, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem Avantgarden og 1000 mg c-vitamin, MASSE vann og godt med søvn, funker alltid. Pluss skjerf rundt halsen også mens du er under dyna :)

God bedring!

Avantgarden? Hva er det?

Skal drikke mye nå - og huske ullskjerf i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solhattekstrakt bør finnes i huset/toalettmappen. Jeg har veldig god erfaring med gode doser av det helt i starten av halse-sykdom... Ofte synes jeg at det tar de fleste symptomene, men at man føler seg litt sjaber i kroppen uansett, da.

Det er sånn jeg bruker svarthyll. Har nesten alltid det i huset. Men nå er det litt kritisk at jeg ikke blir syk de nærmeste ukene, så jeg tar i mot alt av gode råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ingefærte. Rasp ingefær og kok opp med vann og la det koke noen minutter. Jeg spiser ingefæren også, men det er det mange som synes smaker grusomt, men jeg synes det smaker godt. Hjelper ganske fort til og med. Du får vel ikke tak i ingefær nå, men hadde du hatt og drukket to kopper i kveld og en i morgen tidlig hadde du antagelig vært bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avantgarden? Hva er det?

Skal drikke mye nå - og huske ullskjerf i natt!

Helsekost. Jeg var skeptisk men den virker faktisk på meg. Skal tilsynelatende være en virusdreper, men meg bekjent kan ikke virus drepes, så den biten skjønner jeg ikke helt. Så lenge den virker spiser jeg den uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem Avantgarden og 1000 mg c-vitamin, MASSE vann og godt med søvn, funker alltid. Pluss skjerf rundt halsen også mens du er under dyna :)

God bedring!

Lå med ulltrøye og ullskjerf (dvs det var en ullstrømpebukse) rundt halsen i natt. Sov ganske godt i 8 timer, og er faktisk en smule bedre i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ingefærte. Rasp ingefær og kok opp med vann og la det koke noen minutter. Jeg spiser ingefæren også, men det er det mange som synes smaker grusomt, men jeg synes det smaker godt. Hjelper ganske fort til og med. Du får vel ikke tak i ingefær nå, men hadde du hatt og drukket to kopper i kveld og en i morgen tidlig hadde du antagelig vært bra :o)

Jeg liker smaken på ingefær - skal få kjøpt meg en klump og lage til sånn te i kveld.

Ellers er jeg bedre i dag enn i går - regner med at det er takket være ulltrøye og ullskjerf i natt, svarthyll og mye vann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå med ulltrøye og ullskjerf (dvs det var en ullstrømpebukse) rundt halsen i natt. Sov ganske godt i 8 timer, og er faktisk en smule bedre i dag :-)

Så bra! Det der har holdt meg unna sengeleie mange ganger, det er jeg overbevist om. Glemte å nevne varm svarthyllbærte, evt vanlig nypete med honnig i går, det hjelper også. Fortsatt god bedring prust :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...