Gå til innhold

I.V. Kokain

Anbefalte innlegg

Hei Dr. Online

Jeg har gjort noe jeg angrer fryktelig på og som jeg trenger råd anng. Jeg tør ikke gå til lege med dette.

For ca 43 timer siden satte jeg en I.V. sprøyte med kokain (ca 0.1 gram), jeg klarte å bomme på blodåren i venstre arm (v/albuen) og ca 1.5ml (av 2ml) væske gikk under huden. Det ble en stor kul som nå har jevnet seg ut, men området er sårt, noe hovent og litt rødflammete i ett område på ca 5cm x 7cm. Hevelsen er jevn over dette området og jeg kjenner ingen kul noen steder på området.

Behandler området med Hiruduid 4 ganger daglig.

Mitt spørsmål: Vil hevelsen gi seg etter noen dager, etterhvert som væsken blir absorbert ? Hvilke faretegn bør jeg se etter (på at nå er det ingen vei utenom å oppsøke lege). Hva gjør jeg ?

Det bør nevnes at denne injeksonen var resultatet av en "sprekk" og at jeg ikke har surret med tilsvarende på ca 11år. Jeg er nå en ressurs-sterk person i fast jobb og med familie å ta meg av.

Hvis jeg må oppsøke lege for dette hvilke konsekvenser vil dette få for meg. Vil han melde meg til politiet for å ha brukt stoff ? Vil han varsle min arbeidsgiver ? Vil han nekte å gi meg behandling fordi det er selvpåført ?

Håper noe helsepersonell eller andre som vet, kan gi meg råd, jeg er veldig redd for konsekvensene av det jeg har gjort og angrer fryktelig.

Aldri mer av dette...

Redd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37015-iv-kokain/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Nå vet jeg ikke hva slags yrke du har, men tror ikke legen din vil informere arbeidsgiver eller politi. Han vil nok heller gi deg hjelp til å unngå komplikasjoner.

Ut i fra beskrivelsen synes jeg hevelsen virker fredlig, men dette kan jeg ikke vurdere med sikkerhet pr. brev og anbefaler at du kontakter lege for en undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37015-iv-kokain/#findComment-141200
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva slags yrke du har, men tror ikke legen din vil informere arbeidsgiver eller politi. Han vil nok heller gi deg hjelp til å unngå komplikasjoner.

Ut i fra beskrivelsen synes jeg hevelsen virker fredlig, men dette kan jeg ikke vurdere med sikkerhet pr. brev og anbefaler at du kontakter lege for en undersøkelse.

Hei igjen

Takk for svaret.

Nå, ca 2 døgn etter første innlegg, ser det ut til at dette skal gå bra. Hevelsen har forsvunnet, stedet er fortsatt blått, gult og litt ømt.

Har fått en fortjent lærepenge og mine forsetter står ved lag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37015-iv-kokain/#findComment-141481
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...