Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinnelig fysioterapeut på 28 år som sliter med at de indre kjønnsleppene henger et stykke nedenfor de ytre. Dette plager meg når jeg går i olabukser, sykler o.l. De er også problematiske ved samleie - da da må holdes til side for ikke å ligge "i veien" for inntrenging av penis. Jeg har rådført meg med fastlegen min, som sier dette kan opereres ved privat klinikk - men hun vet lite om resultatet. Jeg får en følelse av at fastlegen min ikke synes dette er noe stort problem, men det er faktisk ganske plagsomt i dagliglivet.

Har du noen erfaring med dette? Jeg er selvsagt redd for å ødelegge muligheten for et godt sexliv - men "flikene" som henger ned virker følelsesløse...?

Hva ville din anbefaling være?

...og har legen min rett i at dette er et inngrep som ikke gjøres offentlig? Jeg mener hun tar feil på dette punktet.

Takknemlig for svar!

Med ønske om en god dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37030-kj%C3%B8nnslepper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Det finnes operasjoner for reduksjon av kjønnsleppene.

Hvis du har betydelige fysiske plager, kan en slik operasjon være berettiget og i så fall kan du bli henvist til en vurdering ved en gynekolgisk avdeling. Det finnes både gynekologer og plastiske kirurger som gjør denne operasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37030-kj%C3%B8nnslepper/#findComment-141922
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...