Gå til innhold

Har jeg hatt et infarkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

da jeg var gravid med nr. 2,( var da 27 år) opplevde jeg en dag jeg satt på kontoret at det strammet som om noen holdt et belte rundt brystet i tillegg ble jeg veldig stiv oppover halsen, svettet og følte stort ubehag.

Svangerskapet endte i svangerskapsforgiftning og morkakeløsning, men et friskt barn.

Jeg har tenkt at det kanskje var noe med hjertet, men har ikke grublet på det før i disse dager - da en onkel nettopp er operert for hjerteproblemer.

Bør jeg undersøke dette nærmere eller skal jeg være fornøyd med at det var en engangsopplevelse og satse på at det forblir slik ?

Jeg er eller frisk og i fin form.

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom
Skrevet

Svar til Atta.

Det er meget lite sannsynlig at det du merket under graviditet nr. 2 hadde noe med ditt hjerte å gjøre. Hvis dette var et raskt forbigående fenomèn, og du deretter var i fin form (hvilket du fortsatt anfører å være), bør du ignorere dette og anse deg som hjertefrisk.

Hvis det er mange personer i familien som har fått hjertesykdom, kunne du be om at fettstoffene i blodet ditt ble undersøkt neste gang du likevel skal ta en blodprøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...