sept2000mamma Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 I åtte somre har jeg nå hatt et elveblest-lignende utslett. Det startet på albuene,men etter som årene gikk spredte det seg til knærne,hender,fingre,ansikt og ører. Jeg har vært hos min faste lege og på hudpoliklinikken på sykehuset ,men uten resultater.. De kan ikke si noe sikkert,må prøve å finne ut av det selv sa de, hva jeg reagerer på. Det eneste jeg nå kan tenke meg er at jeg har utviklet allergi mot allergimedisinen min(clarityn), så dette skal jeg nå få testet.. Men om dette heller ikke gir utslag,finnes det noe mer jeg kan gjøre, er det andre hudspesialister jeg kan oppsøke? Jeg nekter å godta at de ikke finner noe,at sånn er det bare. Det er ikke lett å være 25 år med alt dette skjemmende,vablende utslett på kroppen og ansiktet er jo det verste.. Så finnes det andre spesialister jeg kan oppsøke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37100-allergisk-mot-allergimedisin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Kjære sept2000mamma Jeg forstår godt din frustrasjon, men jeg har dessverre ikke så veldig oppløftende opplysninger å komme med. Kronisk urtikaria eller elveblest er en plagsom tilstand som meget sjelden har noe med allergi å gjøre. I de fleste tilfeller er det faktorer som kulde, varme, trykk o.l. som utløser plagene. Ikke rent sjelden er psykisk stress en viktig medvirkende faktor som underholder utbruddene. Noen blir faktisk bedre etter å ha gått igjennom sin livssituasjon og satt ned tempoet en smule. Jeg kan selvfølgelig ikke si at dette gjelder for deg. Hvis du har mistanke til allergimedisinen du bruker antar jeg at den i alle fall ikke hjelper deg. Du burde da prøve en annen type, det er noen som har nytte av allergimedisin ved kronisk urtikaria, men på langt nær alle. Når du nå har brukt Clarityn kan du kanskje prøve Kestine eller Zyrtec. Den eneste trøsten jeg kan gi deg er at plagene dine godt kan forsvinne like raskt som de dukket opp - det er nemlig også typisk for denne tilstanden. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37100-allergisk-mot-allergimedisin/#findComment-141535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.