Gå til innhold

Hvordan kan du gå god for denne,Anker?

Anbefalte innlegg

Gjest annette

I siste nummer av Hjemmet,der du b.la er lege og svarer på spørsmål,er det denne uken med et digert vedlegg av en brosjyre om et naturmiddel som heter "Resept".Dette er et rent urteprodukt.En av pasientene skal visst ha gått ned 130 kilo med hjelp av dette "vidunderet".I tillegg skal man også bruke noe som heter SyB62i som visstnok skal "påvirke kroppens endokrine system uten å inneholde hormoner".Den skal også rette opp ubalanser i kroppen ved å trenge seg inn i kroppens hormonproduserende kjertler.Jeg er meget skeptisk til denne bruk av reklame.Jeg synes rett og slett det er uforsvarlig.Og som "gammel" diabetiker siden 1985 har jeg god greie på de endokrine delene av kroppen.Jeg blir enda mer skeptisk når det står i reklamen at dette naturlegemidlet skal kunne hjelpe mot slikt.Hvordan kan du som lege forsvare noe slikt,Dr. Christian Anker?Jeg bare spør!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37114-hvordan-kan-du-g%C3%A5-god-for-denneanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg skriver legespalten og avgjør ikke hva som ellers omtales i bladet eller hvilke annonser/vedlegg som blir tatt inn.

Selv er jeg også skeptisk til produkter som lover store/raske resultater på folkehelseproblemer hvor det tidligere ikke har eksistert enkle løsninger.

Jeg kjenner imidlertid ikke til "Resept" og kan derfor ikke uttale meg om dette.

Gjest Windsong

Jeg skriver legespalten og avgjør ikke hva som ellers omtales i bladet eller hvilke annonser/vedlegg som blir tatt inn.

Selv er jeg også skeptisk til produkter som lover store/raske resultater på folkehelseproblemer hvor det tidligere ikke har eksistert enkle løsninger.

Jeg kjenner imidlertid ikke til "Resept" og kan derfor ikke uttale meg om dette.

Hei!

Slikt synes jeg er å regne som humbug.

Eksperter er vel skjønt enige om at fysisk aktivitet og et magert kosthold med frukt, grønnsaker og grove kornprodukter er det beste middelet mot overvekt.

Synes også det hørtes helt merkelig ut at noe kan påvirke de hormonproduserende kjertlene uten hormoner.

Man kan vel litt ironisk si at de som er dumme nok kanskje får en placeboeffekt av slike midler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...