Gjest Siw Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Hei! Jeg har lest en del innlegg, både her inne og andre steder, av mennesker som er bekymret for en eventuell operasjon i forbindelse med gallesten og galleblære. Først må jeg innrømme at jeg var ganske "vettaskremt" selv, med tanke på at jeg skulle fjerne galleblærene kirurgisk. Jeg var veldig plaget, og hadde anfall etter hvert bidige måltid jeg spiste. Slik gikk jeg i nesten fem år, før jeg motet meg opp til operasjon og oppsøkte lege. Hvis jeg hadde visst da hva jeg vet i dag, hadde jeg ikke orket å bruke masse energi på å grue meg til en operasjon. Operasjonen var en overraskende positiv opplevelse! Ettersom de fjernet blæren ved kikhullskirurgi, var det lite smertefullt etterpå. Jeg merket nesten ikke sårene (som var kun fire bittesmå snitt), og jeg kunne spise mitt første måltid fire timer etter operasjone. UTEN å bli syk! Det var en sann lettelse! Hvis jeg skulle klage på noen irritasjoner etter inngrepet, er det kun en del luftsmerter etterpå. Disse forsvant etter 2 dager, og har ikke vist seg etterpå :-) Nå har det gått en drøy måned etter inngrepet, og jeg har ikke vært syk. Jeg kan spise hva jeg vil, og når jeg vil.Så jeg anbefaler på det sterkeste til dere som kvier dere til å fjerne denne "onde" galleblæra, om å gjøre det! Det er ingen vits i å vente, og det vil ikke bli noe bedre. Gallestenene forsvinner ikke av seg selv. Jeg har fått et helt nytt liv! Hilsen fra meg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37137-gallesten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37137-gallesten/#findComment-141627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.