lizardking Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Jeg er en gutt på 22 år som er 177cm høy og veier ca. 60kg. Kunne skrevet en hel side men skal gjøre det kort. Jeg har et stort ønske om å legge på meg! Føler jeg mangler 8-10kg. Jeg kan spise hva det måtte være, men legger ikke på meg et eneste gram! Har problemer med bl.a. sex da jeg ikke vil vise hvor tynn jeg er... man kan se/kjenne nesten alle beinene i kroppen min. Har hørt at man kan få piller som setter ned forbrenningen eller noe, slik at man kan legge på seg. Er redd jeg vil få problemer med kolesterolet(?) da ingen fett kommer på kroppen. Håper på svar fra legen! -Takk- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37159-viktig-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Kroppsbygningen skyldes først og fremst medfødte egenskaper. I hvilken grad dette gjelder deg, kan du få et inntrykk av ved å studere bilder av dine foreldre når de var på din alder. Kanskje har du også slanke søsken ? Dessuten er ungdommer som vokser mye i høyden i løpet av kort tid ofte tynne de første årene etter puberteten. For de fleste mennesker vil en stressende hverdag med for lite tid til å spise skikkelig tære på vekten. Større vekttap bør undersøkes av lege. De kan skyldes mer alvorlige spiseforstyrrelser, diabetes (sukkersyke), mage-tarmsykdommer, høyt stoffskifte eller en ondartete lidelse. Dersom du har fått bekreftet at du er frisk, synes jeg du bør prøve å akseptere vekten din. Hvis du er stolt av kroppen din, vil også andre mennesker tenke at den er flott. Ønsker du i tillegg å legge på deg noen kilo kan du forsøke følgende råd. Vær forberedt på at det er vanskelig å endre medfødte egenskaper. - Spis ofte. Det bør helst ikke gå mer enn fire timer mellom hvert måltid. - Unn deg tilstrekkelig med ro når du spiser. - Mosjoner jevnlig. Det bygger opp muskulaturen og regulerer apetitten. - Stump røyken. Den demper matlysten, er ugunstig for dine kvinnelige hormoner og gir deg et usunt ytre. - Legg ikke på deg ved hjelp av potetgull, hamburgere, brus og sjokolade. Slik mat øker risikoen for sykdom senere i livet. Velg heller fett fra fisk- og planteriket. Nøtter som pålegg og til snacks, avokado, majones, reke- og italiensk salat, dressinger med soyaolje samt fet fisk er bra for den som vil legge på seg. Rosiner er også rike på kalorier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37159-viktig-trenger-hjelp/#findComment-141612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.