Gå til innhold

Anbefalte innlegg

heisann.

vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men for prøve så godt jeg kan.

plagene mine har startet for et par måneder siden, men da bare en og annen gang. Nå er det opp i 2-4 ganger dagen.

jeg får uutholdelige smerter i høyre håndledd(egentlig ikke i selve leddet)dette varer i ca. i et halvt til ett minutt.slik føles det: jeg har en stor blodåre som følger siden av hånden og oppover armen.( denne blodåren vet jeg man kan bruke til å sette intravenøssprøyten i hvis man ikke treffer opp på hånden.)i allefall, det føles som om blodåren blir stengt og at blode ikke for gjennomstrømning på akkurat dette området. dette gir grusomme smerter i hånden. jeg har prøvd (med sammenbitte tenner) å røre på hånden når disse smertene kommer, men det er helt umulig.hånden blir etterpå helt nummen og det prikker i den, akkurat som når man har dovnet vekk....

dette skjer på akkurat samme måte og punkt hver gang,og det er i høyre hånd.

utfører ikke noe spesielt med denne hånden som skulle tilsi at jeg kan få en slik opplevelse.tenker da på strikking,vasking o.l.

ellers så har jeg følt meg veldig slapp og uopplagt i de 2 siste månedene,men det er vell høstmørke som har tatt tak i meg.

i allefall,jeg nevnte dette for min mor og hun sa at dette burde jeg søke lege for. hun sa at hun tenkte på tett blodåre eller noe sånt. bare for å nevne så har vi i min familie mange med hjerneslag og blodpropp. dette var nå det hun ble bekymret for,når hun hørte om mine plager. hun mente det kunne være en forvarsel på at en blodåre ikke var helt istand.

jeg er en dame på 34 år, røyker, har 3 små barn,en normal fødsel, 2 med keisersnitt.normal vekt.

har jeg noen grunn til bekymring eller er dette noe som vil forsvinne med tida.er det noe jeg kan gjøre for at det skal forsvinne.

langt brev, beklager...

vennlig hilsen lisbet2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37170-smerter-i-h%C3%A5nden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være dette du sliter med?

http://www.doktoronline.no/pub/articles/musculosceletal/300035.html

Jeg foreslår at du kontakter legen din slik at du får vurdert plagene dine.

takk for snarlig respons,men de symtonene for den sykdommen du refererte til stemte ikke med mitt forløp. eneste med prikking og dovning, men da får hånden i sin helet og ikke i noen spes. fingre.

skal prøve å få meg legetime...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37170-smerter-i-h%C3%A5nden/#findComment-141825
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...