Gå til innhold

Dette hater vi(?)

Anbefalte innlegg

Gjest Niccolina

Jeg har et blikkskilt:) Men, jeg har laget det selv, og det har en høyst personlig tekst som kommer fra eget hode. Den får folk til å sette kaffen i halsen, så skiltet blir de det er;)

Jeg bryr meg ikke så mye om trender når det gjelder interiør. Jeg bytter ut småting, og maler om en vegg her og der, eller et møbel, men det er ikke snakk om totalt stilbytte i takt med trender for min del, altså.

En variant av disse broderiene, kanskje? ;o)

Fortsetter under...

• Svar 180
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

30

• PieLill

17

• Lillemus

10

• trollemor;o)

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest luftslott

Har faktisk ingen av tingene på lista! Men hjemme på "pikerommet" i min mors hus står en massiv skrivepult i syrebeiset furu. Den kjøpte jeg for konfirmasjonspengene mine tidlig på 90-tallet etter streng beskjed fra mor. Den er diger, tung og stygg som juling. Ene skapet i overskapet lukter fortsatt av Samba-parfyme, det andre skapet lukter tyrkershots. Den kommer aldri til å bli med meg på noe flyttelass nei:-)

Gjest Niccolina

Jeg hater at folk skal skrive slike artikler :-)

Jeg har ikke kastet alle mine ting fra 80 og 90-tallet. I grunnen nesten ingen. Men nå skal det innrømmes at jeg - siden jeg ikke er så opptatt av å være "in" ikke akkurat har det meste av det som nevnes. Har en del lutet furu. Og liker det utrolig nok like godt som da jeg kjøpte det.

Sånn etter trendene må furua di nå pusses, males hvitt og få nye knotter. Og helst hønsenetting istedet for glassdører. Og aller helst skal du ikke røpe at det er gammelt, det skal være et loppisfunn som du selv har pusset opp. ;-)

Gjest Shira :o)

Har faktisk ingen av tingene på lista! Men hjemme på "pikerommet" i min mors hus står en massiv skrivepult i syrebeiset furu. Den kjøpte jeg for konfirmasjonspengene mine tidlig på 90-tallet etter streng beskjed fra mor. Den er diger, tung og stygg som juling. Ene skapet i overskapet lukter fortsatt av Samba-parfyme, det andre skapet lukter tyrkershots. Den kommer aldri til å bli med meg på noe flyttelass nei:-)

Nå fikk jeg minner her! Har en sær bokhylle i furu hjemme hos mamma (hun erklærte forresten her om dagen at nå skulle den ut, jeg vil ikke ha den), i den stod det både Samba og Tyrker! :o)

Gjest Nickløsheletida

Sånn etter trendene må furua di nå pusses, males hvitt og få nye knotter. Og helst hønsenetting istedet for glassdører. Og aller helst skal du ikke røpe at det er gammelt, det skal være et loppisfunn som du selv har pusset opp. ;-)

''Sånn etter trendene må furua di nå pusses, males hvitt og få nye knotter. Og helst hønsenetting istedet for glassdører. Og aller helst skal du ikke røpe at det er gammelt, det skal være et loppisfunn som du selv har pusset opp. ;-)''

Hvitmalt og hønsenetting høres shabby-shic ut.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320346501' post='4669997]

''Min salong og godstol er 13,5 år gamle. Jeg har tenkt at de skal få vare til jeg flytter om 6-8 år, men kjenner at jeg har lyst på ny sofa og stol i grunnen...''

Sofaen vår er 11 år gammel, noe av det første virkelig dyre vi kjøpte sammen av ting til hjemmet (bodd møblert eller arvet før). Den er helt grei, men jeg har også lyst på ny. Nå skal vi slå sammen her om noen år, bor i en del av en tomannsbolig, så jeg beholder nok sofaen til da.

Så får vi se da, om vi klarer å holde på sofaene våre ;o)

''Så får vi se da, om vi klarer å holde på sofaene våre ;o)''

Jeg gjetter på at jeg har ny sofa og ny stol innen neste sommer. :o)

Annonse

Gjest Niccolina

''Sånn etter trendene må furua di nå pusses, males hvitt og få nye knotter. Og helst hønsenetting istedet for glassdører. Og aller helst skal du ikke røpe at det er gammelt, det skal være et loppisfunn som du selv har pusset opp. ;-)''

Hvitmalt og hønsenetting høres shabby-shic ut.

Jepp. Og jeg synes interiørtrendene flommer over av shabby chic'e loppisfunn somman har pusset opp selv. Sikkert en gøyal hobby, men jeg er sååå utrolig lei av å lese om dette i alle dameblader. ;-)

Gjest Niccolina

Å! Sambaparfymen hadde jeg også! Kjøpt på tax free av min første kjæreste... ;-P

''Sånn etter trendene må furua di nå pusses, males hvitt og få nye knotter.''

*hehe* Det har vi faktisk gjort med en liten kjøpmannsdisk-greie som havnet på hytta. Den var ikke så fin lenger, litt vannskjolder på topp-plata og kjedelige treknotter. Men med et par lag hvitmaling (farge: latte) og nye knotter ble den kjempefin. :o) Den er overtatt fra jobben min der den skulle kastes så nå kan den få gjøre nytten på hytta noen år før vi med god samvittighet kan la den gå på St. Hans-bålet når vi blir lei av den. :o)

''Så får vi se da, om vi klarer å holde på sofaene våre ;o)''

Jeg gjetter på at jeg har ny sofa og ny stol innen neste sommer. :o)

Heldiggris, men du leder med noen år på alderen på sofaen ;o)

Kanskje jeg får sambo i gang med å rive mellom delene her om jeg lover han en sofa som er lang nok til han? *pønsker*

Annonse

Herlig :-) Tro om den finnes i parfymeriene ennå? Fikk fryktelig lyst til å sniffe på den igjen!

Hm, jeg har ikke sett etter den, men det skal jeg jammen gjøre neste gang jeg er der parfyme selges.

Jeg kjøpte Samba for menn da jeg ble sammen med sambo. Han ville jeg bli kjæreste med, det ville jeg ikke med han andre. ;o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320347435' post='4670021]

Kanskje jeg får sambo i gang med å rive mellom delene her om jeg lover han en sofa som er lang nok til han? *pønsker*

''Kanskje jeg får sambo i gang med å rive mellom delene her om jeg lover han en sofa som er lang nok til han? *pønsker*''

Jeg bor jo alene så det er bare jeg som bestemmer om jeg skal kjøpe ny sofa eller ikke. :o) Jeg vet hvilken sofa jeg vil ha også, stua har sine fysiske begrensninger og jeg vil ha en liten hjørnesofa, ikke de to digre 2 + 3 seterene jeg har nå. Den enorme recliner-stolen skal også ut dersom sofaene ryker.

Gjest Niccolina

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320347519' post='4670024]

Hm, jeg har ikke sett etter den, men det skal jeg jammen gjøre neste gang jeg er der parfyme selges.

Jeg kjøpte Samba for menn da jeg ble sammen med sambo. Han ville jeg bli kjæreste med, det ville jeg ikke med han andre. ;o)

Hehe :o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320347435' post='4670021]

Dessuten er det ikke aktuelt at noen av de sofaene vi har nå (mine to + to buesalonger tilsammen!) blir med på noe flyttelass når den tid kommer. Rett og slett IKKE aktuelt. ;o) Ikke godstolene her hos kjæresten heller. Sånn er det bare.

Han er enig i det altså, bare så det er sagt. ;o)

Gjest Nickløsheletida

Jepp. Og jeg synes interiørtrendene flommer over av shabby chic'e loppisfunn somman har pusset opp selv. Sikkert en gøyal hobby, men jeg er sååå utrolig lei av å lese om dette i alle dameblader. ;-)

Jeg leser ikke dameblader. Jeg leste en del interiørblader før, men er lei av dem.

Jeg synes jeg får flere gode interiørtips ved å se på finn.no enn ved å lese interiørblader og da mener jeg ikke de leilighetene som er stylet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...