Gå til innhold

Forandret avføring

Anbefalte innlegg

Hei ! Siden min mann har cancer recti, med de plager som det fører med seg, så har også jeg blitt mer "interessert" i hva som kommer i do-skåla. Jeg lurer på om forandret form nødvendigvis trenger å være farlig. Jeg har spiss avføring, vekslende myk/hard som er vel vanlig, og noen ganger kommer det bare noe smått og tynt. Kan det være hermorider ? så kan jeg vel sikkert bare slappe av? håper jeg ?

Liz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37230-forandret-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

En viss variasjon i avføringens form fra toalettbesøk til toalettbesøk er normalt. Det er imidlertid viktig å være oppmerksom ved tydelige og mer permanente endringer i avføringen sammenlignet med tidligere f.eks. blod i avføringen eller problemer med å få tømt seg.

Hvis du kontakter legen du bruker kan du få med prøveutstyr hjem som du kan ta med tilbake til legen slik at han kan undersøke avføringen. Legen kan ved behov enten selv undersøke endetarmen din eller henvise deg videre til en spesialist for mer omfattende undersøkelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...