Gå til innhold

Avbrudd av attføring

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har et spørsmål angående avbrudd av attføring.

Begynte på en ettårig utdannelse i høst pga av at jeg trenger det som tillegg i annen utdannelse/yrke.

Jeg driver så smått med egen virksomhet, og nå ser det ut til at jeg får en sjanse som er få forunt, til å få en kjempestart og virkelig komme igang. Hvis så skjer, så synes jeg det er veldig vanskelig å la denne sjansen gå fra meg, og den kommer aldri igjen, det er nå eller aldri. Og da er mitt spørsmål: vil aetat forlange at jeg betaler pengene tilbake fordi jeg ikke fullfører opplegget? Kan eventuellt aetat godkjenne at jeg fullfører utdannelsen min på kveldstid, da dette har ganske stor betydning for de mulighetene som nå har dukket opp for meg?

Vil være veldig takknemlig for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37257-avbrudd-av-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hva som _kan_ skje og hva som _faktisk_ skjer er ofte to forskjellige ting. Ja, Aetat _kan_ nekte å godkjenne videre attføring, men det er ikke dermed sagt at de _faktisk gjør det_.

Det smarteste du kan gjøre er å snakke med aetat på forhånd og forsøke å bli enig med dem om en endret handslingsplan.

Du kan f.eks få attføringspenger til etablering av egen virksomhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...