trøtt Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Hei jeg har et lite spørsmål om barnebidrag. Faren til barnet mitt har hele tiden vært lite flink til å betale bidrag, men i en periode blei han trekt direkte fra lønna og da fikk jeg hele bidraget. Problemet mitt nå er at han har sluttet i den jobben hvor han ble trekt direkte og han nekter å betale regningene han får i posten.Han påstår at han forsatt blir trekt direkte fra lønna si. Dette stemmer selfølgelig ikke og en person med litt vett merker om det er borte mer enn 3000 kr fra lønna. Det egentlige spørsmålet mitt blir da om det er noe mulighet for å finne ut hvor han jobber henn. Kemnerkontoret og ligningskonteret kunne ikke opplyse om dette siden jeg var en privatperson som spurte. Er d noen mulighet for at TI eller trygdekontoret kan sjekke dette? Han står ikke oppført hos arbeidstagerregisteret(eller hva det nå heter der trygdekontoret vanligvis sjekker dette) Han vil ikke fortelle meg hvor han jobber for han skal straffe meg og vri kniven rundt i såret mitt sier han.Problemet han har er at jeg har giftet meg og han har mistet muligheten til å få meg tilbake og dette lar han gå utover jentungen. Jeg får minstebidrag, men dette er ikke i nærheten av hva jeg egentlig skulle hatt og det jeg har regnet inn i budsjettet at jeg skulle få.Nå er det snart vinter og jentungen har ikke vinter klær og jeg har ingen penger pga at han ikke betaler bidrag. Jeg håper på et svar raskt for dette sliter veldig på meg og økonomisk er jeg ruinert Hilsen en veldig oppgitt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37259-barnebidrag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Du har som privatperson ganske riktig ikke innsyn i hans registreringer i ulike registre, men det har f.eks bidragsfogden. Staten har stor interesse av å få inn bidragsgjeld (som han opparbeider seg ved ikke å betale). Du bør kontakte TI (Trygdeetatens innkr.sentral) og be dem følge opp saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37259-barnebidrag/#findComment-142200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.