Gå til innhold

Blødning i uke 26


Gjest Edel

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt på uke 26 - og i dag hadde jeg blødning! Det er første gang jeg har hatt det i svangerskapet. Jeg merket det da jeg skulle tørke meg etter toalettbesøk og papiret ble helt rødt! Det var friskt blod. Det virket imidlertid som om det stoppet med en gang. Det har ikke kommet mer siden, og nå er det 5-6 timer siden. Har tidligere hatt smårifter "bak", så jeg vet at dette ikke kom derfra, men fra rundt skjedeinngangen. Har gått på antibiotikakur mot urinveisinfeksjon nå i en uke, og har følt meg litt "sårere" der nede enn jeg pleier. Kan det ha noe å si?

Jeg har ikke spesielle smerter, bortsett fra at jeg har endel kynnere og menssmerter "som vanlig". Magen begynner også å bli såpass stor, og ligger liksom på utsiden, så det er litt tungt å bære den, slik at jeg har endel smerter under maven og på siden, men dette er vel bare vanlige plager...

Ble redd selvfølgelig og ringte til legekontoret. Dama på laboratoriet sa at jeg skulle se det an for å se om det skjedde noe mer. Det har det jo ikke gjort, og jeg kjenner liv. Er det ikke noe å bry seg om? Hva kommer slike blødninger av?

- Edel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jordmor Åsa Prebensen

Livmorhalsen er mere lett blödende under graviditeten å kan derfor være orsaken. Blödning etter samleie er derfor vanlig, kan det ha vært dette som var orsaken? Det kan også blö fra morkaka av ulike anledninger. Dessværre får en aldrig vite vorfor en blör.Blödninger under graviditeten synes jeg er bra å få undersökt av lege. Du har derimot fått beskje om å se det an å da synes jeg at du kan avvakte. Hvis du får mere blödniger synes jeg at du skal ringe din lege eller födeavdelningen for en ny vurdering. Det er bar at du kjenner liv å vi får nå håpe at blödnigerne ikke kommer tilbake. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmorhalsen er mere lett blödende under graviditeten å kan derfor være orsaken. Blödning etter samleie er derfor vanlig, kan det ha vært dette som var orsaken? Det kan også blö fra morkaka av ulike anledninger. Dessværre får en aldrig vite vorfor en blör.Blödninger under graviditeten synes jeg er bra å få undersökt av lege. Du har derimot fått beskje om å se det an å da synes jeg at du kan avvakte. Hvis du får mere blödniger synes jeg at du skal ringe din lege eller födeavdelningen for en ny vurdering. Det er bar at du kjenner liv å vi får nå håpe at blödnigerne ikke kommer tilbake. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Tusen takk for svar! Ville bare nevne at jeg ikke har hatt samleie (blødningen kom på jobb) og har ikke hemorrider. Nå har det jo gått et døgn, så jeg får bare håpe at alt er bra vel? Kjenner bra med liv, men har en del kynnere (vonde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...