Gå til innhold

Drøm om smør.


cathlin

Anbefalte innlegg

Jeg drømte i natt at jeg fikk en liten trillebår fylt med belgisk smør. Det ble rasjonert ut. Jeg beholdt et par pakker selv og gav resten bort til frosken, så hun fikk bakt kakene sine..

Dolengasjementet har altså nådd drømmeland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å befri deg fra smøransvaret, kan jeg opplyse om at jeg distriktets butikker i går fikk inn smør - og selv om jeg ikke brukte trillebår, så tror jeg aldri jeg har kjøpt så mye smør på engang før ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg sikkert ikke hadde merket at det var tomt for smør hvis det ikke var for at avisene er fulle om det.

Eh. Hvorfor er det full krise, egentlig? Kan man ikke bruke noe annet en meierismør mens det står på?

Men det var jo selvsagt hyggelig av deg å huske på frosken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg sikkert ikke hadde merket at det var tomt for smør hvis det ikke var for at avisene er fulle om det.

Eh. Hvorfor er det full krise, egentlig? Kan man ikke bruke noe annet en meierismør mens det står på?

Men det var jo selvsagt hyggelig av deg å huske på frosken:)

''Eh. Hvorfor er det full krise, egentlig? Kan man ikke bruke noe annet en meierismør mens det står på?''

Etterspørselen det siste året har steget med 7% mens produksjonen har sunket til 70% av normal årsproduksjon. Og noen av oss foretrekker meierismør eller bremykt fremfor margarin fordi det er en mye renere matvare rett og slett. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Eh. Hvorfor er det full krise, egentlig? Kan man ikke bruke noe annet en meierismør mens det står på?''

Etterspørselen det siste året har steget med 7% mens produksjonen har sunket til 70% av normal årsproduksjon. Og noen av oss foretrekker meierismør eller bremykt fremfor margarin fordi det er en mye renere matvare rett og slett. :o)

Jeg vet det der, men jeg lurer på hvorfor folk ikke bare kan trekke pusten dypt og kjøpe noe annet til ting har gått segt il igjen? Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Ingen dør om de må spise annet smør en periode. Nordmenn er noen bortskjemte vanedyr, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg sikkert ikke hadde merket at det var tomt for smør hvis det ikke var for at avisene er fulle om det.

Eh. Hvorfor er det full krise, egentlig? Kan man ikke bruke noe annet en meierismør mens det står på?

Men det var jo selvsagt hyggelig av deg å huske på frosken:)

''Eh. Hvorfor er det full krise, egentlig? Kan man ikke bruke noe annet en meierismør mens det står på?

''

Mine julegavekrydderkaker holdt på å gå i vasken! Er overbevist om at det må smør i krydderkakene, og de skal ligge i minst 3 uker før jeg gir de bort til jul - så dette ble nære på full krise. Jeg måtte jo ha funnet på noe annet å gi bort til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å befri deg fra smøransvaret, kan jeg opplyse om at jeg distriktets butikker i går fikk inn smør - og selv om jeg ikke brukte trillebår, så tror jeg aldri jeg har kjøpt så mye smør på engang før ;-)

''kan jeg opplyse om at jeg distriktets butikker ''

Så det er du som er distriktets butikker. Det var oppklarende;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''kan jeg opplyse om at jeg distriktets butikker ''

Så det er du som er distriktets butikker. Det var oppklarende;-)

Det er ikke pent å fremheve andres skrivefeil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg sikkert ikke hadde merket at det var tomt for smør hvis det ikke var for at avisene er fulle om det.

Eh. Hvorfor er det full krise, egentlig? Kan man ikke bruke noe annet en meierismør mens det står på?

Men det var jo selvsagt hyggelig av deg å huske på frosken:)

Det er krise fordi det snart er jul og det må være smør i ekte julekaker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Eh. Hvorfor er det full krise, egentlig? Kan man ikke bruke noe annet en meierismør mens det står på?

''

Mine julegavekrydderkaker holdt på å gå i vasken! Er overbevist om at det må smør i krydderkakene, og de skal ligge i minst 3 uker før jeg gir de bort til jul - så dette ble nære på full krise. Jeg måtte jo ha funnet på noe annet å gi bort til jul...

Ja, er ikke dette et godt eksempel på full krise, så vet ikke jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke dette et godt eksempel på full krise, så vet ikke jeg:)

Nettopp! Minst full krise lå det an til ;-)

Godt det er noen som forstår meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...