Anne2001 Skrevet 21. oktober 2001 Skrevet 21. oktober 2001 De siste ukene har jeg ofte fått en litt "nummen" følelse i hendene. Kan dette ha noe med dårlig blodsirkulasjon å gjøre, og kan dette i tilfelle skade fosteret? Jeg er 23 uker på vei, og fødte 5 uker for tidlig i første svangerskap (uten noen synlig grunn). Takk for svar. 0 Siter
mumrikka Skrevet 21. oktober 2001 Skrevet 21. oktober 2001 Jeg tok opp det samme med min jordmor. Hun sa det skyldes at man ble hoven i håndleddene pga væskeansamlinger, slik at blodet får trangere passasje til gjennomstrømming. Det er visst helt ufarlig, om enn litt plagsomt - spesielt om du våkner midt på natten av at fingrene har sovnet bort fordi man har sovet på dem! 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 22. oktober 2001 Skrevet 22. oktober 2001 Det hender at man p.g.a. vannansamlinger i kroppen får litt for trang passasje til nervene som går ut i hendene. Det medfører en følelse av nummenhet og gjerne ubehag. Det er ikke så mye å gjøre med dette, men det kan hjelpe å ta litt fingergymnastikk med hendene over hjertehøyde, eller over hodet. Det er overhodet ikke farlig for barnet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.