cathlin Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Vurderer å skaffe meg mad men sessong 1 for tidsbedriv i disse nærjuletider. Hvordan er denne tv-serien? 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Mannen & jeg har likt den veldig godt, men har hørt om dem som ikke er så begeistret også (Dorthe?) Positivt er tidskoloritten, med klær osv, og at historien med de fiktive personene veves med bakgrunn i aktuelle hendelser, som f eks Marilyn Monroes død, Kennedy, månelandingen osv. Men forbered deg på at det er litt gutteklubben grei - med menn som styrer på jobb og ellers. Og de fargede får til nød kjøre heisen eller servere på bar, men så var både kvinnesynet og synet på fargede noe ganske annet for 50 år siden i USA. 0 Siter
cathlin Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Skrevet 19. desember 2011 Mannen & jeg har likt den veldig godt, men har hørt om dem som ikke er så begeistret også (Dorthe?) Positivt er tidskoloritten, med klær osv, og at historien med de fiktive personene veves med bakgrunn i aktuelle hendelser, som f eks Marilyn Monroes død, Kennedy, månelandingen osv. Men forbered deg på at det er litt gutteklubben grei - med menn som styrer på jobb og ellers. Og de fargede får til nød kjøre heisen eller servere på bar, men så var både kvinnesynet og synet på fargede noe ganske annet for 50 år siden i USA. Hm. 0 Siter
Sjalala Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Mad men er Er akkurat ferdig med sesong 3, og ligger det ikke noen fler under juletreet i år, så blir det nok shopping i romjula! 0 Siter
Gjest tvtvvvv Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Hm. Se første episode her og se om du liker den før du kjøper. http://www.megavideo.com/?v=MZXUEEY4 resten finner du her: 0 Siter
Gjest tvtvvvv Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Se første episode her og se om du liker den før du kjøper. http://www.megavideo.com/?v=MZXUEEY4 resten finner du her: glemte link http://www.tv-links.eu/tv-shows/Mad-Men_443/ dexter, homeland, big bang theory, the wire, sopranos, er laaaangt bedre. 0 Siter
Gjest tvtvvvv Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Se første episode her og se om du liker den før du kjøper. http://www.megavideo.com/?v=MZXUEEY4 resten finner du her: kristus, feil link den første der. Denne er rett : episode 1 sesong 1 http://www.videobb.com/watch_video.php?v=pcRH0cTfkJXN 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Vi så alle fem sesongene på rappen, og digger den. Men det tar 3-4 episoder før du blir hekta og skjønner hele greia. Alle jeg vet om som har sett den, eller som jeg har anbefalt den til har ment det samme. Men jeg kan ikke forklare deg hvorfor, den er både morsom, på kanten, spennende og en del andre elementer jeg ikke helt klarer å sette ord på Men jeg anbefaler den 0 Siter
cathlin Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Skrevet 19. desember 2011 kristus, feil link den første der. Denne er rett : episode 1 sesong 1 http://www.videobb.com/watch_video.php?v=pcRH0cTfkJXN Takk - ser bra ut 0 Siter
cathlin Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Skrevet 19. desember 2011 Vi så alle fem sesongene på rappen, og digger den. Men det tar 3-4 episoder før du blir hekta og skjønner hele greia. Alle jeg vet om som har sett den, eller som jeg har anbefalt den til har ment det samme. Men jeg kan ikke forklare deg hvorfor, den er både morsom, på kanten, spennende og en del andre elementer jeg ikke helt klarer å sette ord på Men jeg anbefaler den Ser likbar ut! 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Mannen & jeg har likt den veldig godt, men har hørt om dem som ikke er så begeistret også (Dorthe?) Positivt er tidskoloritten, med klær osv, og at historien med de fiktive personene veves med bakgrunn i aktuelle hendelser, som f eks Marilyn Monroes død, Kennedy, månelandingen osv. Men forbered deg på at det er litt gutteklubben grei - med menn som styrer på jobb og ellers. Og de fargede får til nød kjøre heisen eller servere på bar, men så var både kvinnesynet og synet på fargede noe ganske annet for 50 år siden i USA. Ja, det stemmer. Jeg så første sesong og ble ikke hekta. 0 Siter
cathlin Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Skrevet 21. desember 2011 Mannen & jeg har likt den veldig godt, men har hørt om dem som ikke er så begeistret også (Dorthe?) Positivt er tidskoloritten, med klær osv, og at historien med de fiktive personene veves med bakgrunn i aktuelle hendelser, som f eks Marilyn Monroes død, Kennedy, månelandingen osv. Men forbered deg på at det er litt gutteklubben grei - med menn som styrer på jobb og ellers. Og de fargede får til nød kjøre heisen eller servere på bar, men så var både kvinnesynet og synet på fargede noe ganske annet for 50 år siden i USA. De røyker i alle fall vilt mye i denne serien:-) 0 Siter
morsan Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 De røyker i alle fall vilt mye i denne serien:-) Ja, det er nesten rart å se at det røykes over alt, nå som det er slutt på det 0 Siter
Sjalala Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 Ja, det er nesten rart å se at det røykes over alt, nå som det er slutt på det En ting er røykingen over alt, men all den drikkingen på jobben da. Om Akan eksisterte på den tiden, så hadde de jammen litt av en jobb ) 0 Siter
cathlin Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Skrevet 22. desember 2011 En ting er røykingen over alt, men all den drikkingen på jobben da. Om Akan eksisterte på den tiden, så hadde de jammen litt av en jobb ) Jeg syns det er morsomt: hver gang en ny scene starter fyrer de opp en røyk, på toget, på soverommet, kontoret, på møter, restauranten, til og med når hun er hos psykiater:-) Festlig. Ja, og all drikkingen også. 0 Siter
Gjest Purple sky Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 En ting er røykingen over alt, men all den drikkingen på jobben da. Om Akan eksisterte på den tiden, så hadde de jammen litt av en jobb ) ''En ting er røykingen over alt, men all den drikkingen på jobben da. Om Akan eksisterte på den tiden, så hadde de jammen litt av en jobb )'' Hehe, ja det er da vi merker at vi har levd en stund Husker forøvrig da jeg jobbet som lærer i vgs og vi var på "utekslingsbesøk" til en "vennskapsskole" i broderlandet Danmark der lærerne drakk Bayer / snaps / rødvin i lunsjen, og lærerværelset var grått av røyk.. Dette er ikke _så_ lenge siden (nærmere bestemt i det herrens år 1998, *kremt*), men jeg husker jeg fikk litt tanker om at Norge lå l a n g t foran Danmark ift disse tingene. AKAN eller tilsvarende har jo eksistert i Norge i en årrekke (gidder ikke google), men tipper at alkoholinntak i løpet av arbeidsdagen ikke er legitimt i Danmark heller nå. Husker også kinoforestillinger i USA på slutten av 80-tallet der mange voksne røyket uavbrutt, til og med på barnefilmer med smårollingen på fanget. Jaja, verden går fremover på mange plan 0 Siter
morsan Skrevet 23. desember 2011 Skrevet 23. desember 2011 En ting er røykingen over alt, men all den drikkingen på jobben da. Om Akan eksisterte på den tiden, så hadde de jammen litt av en jobb ) Ja, den drikkinga er også noe for seg :-) Innbiller meg at dette ikke stemmer med norsk kontorhverdag i 60-årene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.