EnolaGay Skrevet 21. desember 2011 Skrevet 21. desember 2011 Står det med fete overskrifter her og der. Jeg i min enfoldighet innbildte meg at solen overhodet ikke leer seg, men at planeten jeg sitter på snurrer rundt sin egen akse, og at den tilter svakt og "vobler". I dag er vi på den dagen hvor denne tilten er på tur tilbake slik at vi får sola mer og mer på vår side... Sant ja? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Skrevet 21. desember 2011 http://www.storm.no/nyheter/naa-snur-solen-2480195.html'' Jeg tror jeg døper om dagen til "jordtiltdagen". Noen som har bedre forslag? :0) 0 Siter
Gjest Purple sky Skrevet 21. desember 2011 Skrevet 21. desember 2011 http://www.storm.no/nyheter/naa-snur-solen-2480195.html'' Jeg tror jeg døper om dagen til "jordtiltdagen". Noen som har bedre forslag? :0) ''Jeg tror jeg døper om dagen til "jordtiltdagen". Noen som har bedre forslag? :0) '' Vintersolverv? 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. desember 2011 Skrevet 21. desember 2011 Sola snur i morgen tidlig klokka halv seks, ikke i dag 0 Siter
Gjest softmell Skrevet 21. desember 2011 Skrevet 21. desember 2011 ''Jeg tror jeg døper om dagen til "jordtiltdagen". Noen som har bedre forslag? :0) '' Vintersolverv? Hehe 0 Siter
EnolaGay Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Skrevet 22. desember 2011 ''Jeg tror jeg døper om dagen til "jordtiltdagen". Noen som har bedre forslag? :0) '' Vintersolverv? Ja det er et koselig ord! Men det fins jo alt..tenkte jeg skulle være nyskapende *host* og finne på et nytt som henspeiler på at det er kun jorda som leer seg.. hehehe nå kjente jeg på ordtaket "skomaker, bli ved din lest".. ;0) 0 Siter
Elbereth Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 Hadde 35 min med sol gjennom skitne vinduer i dag ))) mot 32 min. i går. Står noen hersens fjell i veien 0 Siter
Gjest Purple sky Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 Ja det er et koselig ord! Men det fins jo alt..tenkte jeg skulle være nyskapende *host* og finne på et nytt som henspeiler på at det er kun jorda som leer seg.. hehehe nå kjente jeg på ordtaket "skomaker, bli ved din lest".. ;0) ''Jeg tror jeg døper om dagen til "jordtiltdagen"'' Det er et meget dekkende, intelligent og 'søtt' forslag; vi adopterer det sporenstreks, altså ;-) 0 Siter
Gjest Purple sky Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 Ja det er et koselig ord! Men det fins jo alt..tenkte jeg skulle være nyskapende *host* og finne på et nytt som henspeiler på at det er kun jorda som leer seg.. hehehe nå kjente jeg på ordtaket "skomaker, bli ved din lest".. ;0) PS: Jeg er dårlig på nett-non-verbal-kommunikasjon, så vil bare understreke at jeg ikke var ironisk i mitt forrige svar. Vi feiret i går solfest med en venninne og hennes barn som har dette som en merkedag / høytidsdag, og til og med hun som svoren solvervstilhenger, syntes betegnelsen din var flott - såh deth såh! Herved er det en offisiell benevnelse her i Indre Enfold 0 Siter
EnolaGay Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Skrevet 22. desember 2011 PS: Jeg er dårlig på nett-non-verbal-kommunikasjon, så vil bare understreke at jeg ikke var ironisk i mitt forrige svar. Vi feiret i går solfest med en venninne og hennes barn som har dette som en merkedag / høytidsdag, og til og med hun som svoren solvervstilhenger, syntes betegnelsen din var flott - såh deth såh! Herved er det en offisiell benevnelse her i Indre Enfold Tusen takk! Nå ble jeg glad! En riktig koselig førjulsgave å få en grunn til å glise fra øre til øre! Da er "jordtiltdagen" offisiellt i bruk i indre enfold og i småskauen uti provinsen! :0D 0 Siter
Gjest Purple sky Skrevet 22. desember 2011 Skrevet 22. desember 2011 Tusen takk! Nå ble jeg glad! En riktig koselig førjulsgave å få en grunn til å glise fra øre til øre! Da er "jordtiltdagen" offisiellt i bruk i indre enfold og i småskauen uti provinsen! :0D Jepp! Min kjære venninne er som sagt en ihuga sjel i dette miljøet, så begrepet har nok nådd "dalstrøka innafor" God ''jordtiltdag'' til dere, og en riktig god jul til alle sammen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.