Gå til innhold

Godartet forstørrelse av blærehalskjertel

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 36 pr

Hei

Jeg er bare 36 år, men har allerede fått diagnosen godartet forstørrelse av blærehalskjertel. Generelt blir man litt usikker på hvordan resten av livet vil arte seg. Mine problemer nå er økt frekvens for vannlating, og redusert kraft ved vannlating.

Generelt frykter jeg for min livskvalitet i forhold til sex og arbeid. jeg er ikke under behandling, men tilstanden blir overvåket.

Kan dere si litt om denne tilstanden, og om hva som vil være mest naturlig behandling, og litt om livskvalitet

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Godartet prostataforstørrelse gir seg sjelden utrykk hos så unge som hos deg - men de mikroskopiske forandringene starter mye tidligere.

Det er helt umulig å si hvordan dette vil arte seg videre hos deg. Det viser seg at dette er en tilstand hvor symptomene svinger mye. Hos mange holder symptomene seg uendret i mange år, hos en del svinger det til det bedre, mens det hos noen blir verre så man trenger behandling - tabletter eller inngrep.

Godartet prostataforstørrelse gir ikke seksuelle problemer i seg selv, men om vannlatingsplagene blir betydelige, vil det kunne gi innvirkning på hvordan man fungerer seksuelt.

Konklusjon: Ikke ta noen sørger på forskudd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...