stensrud Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Heisann, bor for tiden i Tyskland og sliter litt med "tysk lege spraak":/ Lurte paa om dere kunne forklare meg om hva problemet mitt er. Var til ONH spesialist for aa ta ny prick/pirke test (har hatt allergi-asthma siden jeg var foedt). Fant ut at jeg _fremdeles_ var allergisk mot gress, dyr, osv. osv:) Etter at legen tok en titt paa/i nesen min ble jeg sendt for aa ta roentgen av hodet mitt, spesielt nese/bihule partiet. Ved hjelp av bildene forklarte legen meg at jeg hadde massiv "brusk/polypp" dannelse i den stoerste bihule aapningen. Paa roentgen bildet var det nesten helt hvitt, hvor det skulle vaere svart:( Sa jeg maatte/burde ta en operasjon. Har ikke hatt luktesans siden jeg var 18 (er naa 29), og ble nylig diagnosert med "sinusitt" som han antok jeg har hatt en god stund. Mine spoesrsmaal er foelgende: 1) Trodde polypper var mucus lignende godartede svulster, kan de omdannes til brusk over lang tid? 2) Er dette som regel en "ut samme dag" operasjon, legen sa de ville ta inngrepet gjennom neseborene. 3) Boer jeg ta denne operasjonen? 4) Kan polypper omdannes til ondartete svulster? MVH Spraakforvirret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37396-brusk-polypp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Kjære stensrud Ja, polypper er vanligvis godartede svulster og uten brusk. Nesepolypper er også det og har ikke hørt at de kan omdannes til brusk. Men det kan være bruskvekst fra nesemuslingene som kan forveksles med polypper. Operasjonen er en dagkirurgisk - det skulle ikke være nødvendig med opphold på sykehus. Du bør nok få fjernet disse polyppene. Det vil gi deg tilbake luktesansen og muligheten for å puste gjennom nesen. Polypper i tarmen kan bli ondartet, nesepolypper gjør nok ikke det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37396-brusk-polypp/#findComment-142619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.