candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Kalkun?? Vi pleier å ha Raclette, jeg trodde det var det som er standard nyttårsmat? ;-) Å, det er godt. Det hadde vi nyttårsaften i fjor, men da var vi alene ) Syns det virker som nesten alle har kalkun nå for tida, og tenkte de ble skuffet om de ikke fikk det ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Vinglass med stett er OK til både vin, øl og mineralvann. Og koldtbord er supert (og ganske vanlig) på nyttårsaften. Jeg tipper det er flere koldtbord enn kalkuner rundt på nyttårsfeiringene i landet... Takk for svar )Tenkte kanskje det ikke var "bra" nok med koldtbord ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Selvsagt kan du ha koldtbord, og selvsagt kan du bruke de glassene du har! Det viktigste er at man er sammen Det mener jeg og. Og de fleste her mener visst det og ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Selvfølgelig må du ikke servere kalkun - hvor har du det fra? De fleste serverer ikke kalkun, for å si det sånn. Du bruker dessuten de glassene du har. Jeg bare innbiller meg at de fleste bruker det nå. Jeg er ikke vant med det selv ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Jeg hadde satt pris på koldtbord framfor kalkun på nyttårsaften. Jeg pleier å bruke rødvinsglass når jeg dekker middagsbord hjemme - da blir de brukt til både rødvin, øl og mineralvann. Takk for svar ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Du bruker selvfølgelig de glassene du har, fasongen spiller ingen rolle så lenge størrelsen passer sånn omtrent (ikke drammeglass til øl eller omvendt, hvis du skjønner hva jeg mener). Koldtbord passer utmerket hvis det er en del gjester. For meg er kalkun julemiddag. Dessuten er det ingen regler for sånt. Takk for svar ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Koldtbord og vinglass til alt går helt fint - også på nyttårsaften . 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Det mener jeg og. Og de fleste her mener visst det og ) Bra Trist om man føler man ikke kan invitere folk fordi man ikke har "det rette" 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Husk at mange som drikker vin (f.eks. jeg) gjerne vil ha vann ved siden av, det kan derfor være greit med noen vannglass i bakhånd. Men da holder det fint med vanlige "melkeglass". 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 En vinekspert jeg hørte på på radio mente at de høye, smale glassene som mange brukte til hvitvin bare burde brukes til sjampis. Husker ikke helt argumentasjonen, men var vel noe med luft osv som ggjorde at hvitvin kan smake surt i høye, smale glass. Vi bruker samme glass til rødvin og hvitvin hjemme, og jeg er helt enig i at duften (bouquet'en, heter det vel) kommer dårlig frem i fløyteglass. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har ikke lest hele tåden, så det er mulig du har fått dette svaret før. Hva slags vinglass har du? Det går fint å servere øl i rødvinsglass, for ølglass med stett og rødvinsglass er ganske like. Men øl i hvitvinsglass blir feil. Da er det bedre at du kjøper noen billige ølglass, gjerne engangs for den del. Koldtbord er flott nyttårsmat. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Jeg har ikke lest hele tåden, så det er mulig du har fått dette svaret før. Hva slags vinglass har du? Det går fint å servere øl i rødvinsglass, for ølglass med stett og rødvinsglass er ganske like. Men øl i hvitvinsglass blir feil. Da er det bedre at du kjøper noen billige ølglass, gjerne engangs for den del. Koldtbord er flott nyttårsmat. Vi har "vanlige" rødvinsglass. Vet ikke hvilket merke det er ettersom samboeren hadde dem fra før. Jeg har også Tangen øl/rødvinsglass, men de er foreløbig pakket bort, og jeg vet ikke helt hvor ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Husk at mange som drikker vin (f.eks. jeg) gjerne vil ha vann ved siden av, det kan derfor være greit med noen vannglass i bakhånd. Men da holder det fint med vanlige "melkeglass". Ja, egne vannglass har vi ) 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Vi har "vanlige" rødvinsglass. Vet ikke hvilket merke det er ettersom samboeren hadde dem fra før. Jeg har også Tangen øl/rødvinsglass, men de er foreløbig pakket bort, og jeg vet ikke helt hvor ) Vanlige rødvinsglass går bra. Lykke til med festen :-) 0 Siter
Gjest oslobasse Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Gjestene blir nok uansett fornøyde enten de får varm eller kald kun (og annet). 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Gjestene blir nok uansett fornøyde enten de får varm eller kald kun (og annet). ;O))) 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Nei, men kom over noen tråder da jeg søkte på nett, og da ble jo folk utskjelt om de serverte brus i vinglass f.eks. Vil jo ikke at gjestene skal synes jeg er helt på jordet. Haha. Og om folk kanskje ikke syntes koldtbord var fint nok på nyttårsaften. *hehe* Om folk synes det er på randen av verdens undergang å få servert brus i ølglass så synes jeg nesten synd på dem. ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Nei, men kom over noen tråder da jeg søkte på nett, og da ble jo folk utskjelt om de serverte brus i vinglass f.eks. Vil jo ikke at gjestene skal synes jeg er helt på jordet. Haha. Og om folk kanskje ikke syntes koldtbord var fint nok på nyttårsaften. Brus i vinglass går helt fint, men litt kjipt å få servert vin i melkeglass eller pjolterglass :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Skrevet 28. desember 2011 Brus i vinglass går helt fint, men litt kjipt å få servert vin i melkeglass eller pjolterglass :-) Joda, ser den ;O) Men ingen hadde vel egentlig stryki med av det heller ;O) 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Joda, ser den ;O) Men ingen hadde vel egentlig stryki med av det heller ;O) Nei, med mindre pjolterglassene er schvære, da ;-) *overdose* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.