Gå til innhold

Dette er slemt!!!


Gjest SÅRET

Anbefalte innlegg

Jeg har surfet netttet etter informasjon om

sf, og nesten over alt står det at de med bulimi er

svakere enn de med

anoreksi. Det står alltid at bulimikeren "mister kontrollen over matinntaket"-

MEN HALLO! det er slemt å skrive sånt!!

Det er de med bulimi som faktisk har kontroll over

vekta og som holder seg passe slanke (verken

for tynne eller for tjukke) til tross for at de spiser

masse!!

Det er dårlig gjort å fremheve dem som "mislykkede

anorektikere" fordet om de spiser mye osv!

Det mister vel ikke kontrollen på den måten,

når de faktisk elsker mat.

Jeg elsker å proppe i meg jeg! Jeg synes det er

skikkelig flaut å dra på burgersjapper UTEN å overspise. Vil aldri bli sett som en som bare

kjøper en burger ass...

Jeg mener ikke å skrive noe stygt om de med

anoreksi eller tvangsspising altså!! Overhodet ikke!!

Jeg synes bare det er feil å alltid fremheve at

de med bulimi mister kontrollen over matinntaket

og egentlig er mislykkede anorektikere.

Det kan bare ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Såret ! Det er ingen holdepunkter for at de med bulimi "er svakere" enn de med anorexsia. Vi kan ikke sette noe likhetstegn ved "å ha kontroll eller ikke kontroll" med svak/ikke svak. Hvert menneske har sin historie, og bak historien skjuler det seg ofte mange tanker, følelser og opplevelser som er med på å prege hver av oss. Tror det er viktig å minne seg selv om at det å slite med en eller annen form for spisefortsyrrelse er tøfft nok i seg selv- og ennå tøffere hvis en skal konkurrere med andre om hvem som er sykest, svakest, sterkest, mest/minst kontrollert osv. Det er også viktig å ikke tolke alt som sies eller skrives til det som er mest negativt for en selv.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...