Gå til innhold

Vondt i halsen, litt verk i kroppen - operasjon?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Uff, i går våknet jeg med sår hals, tjukt slim i halsen og stiv nakke, og litt verk generelt i kroppen. Tok tre ibuxer fordelt på hele dagen, men var ikke noe god i går kveld. Sov likevel godt i natt.

Har ikke feber i dag (hadde litt i går), men orker nesten ingenting. Nå har jeg ryddet bort all bagasjen fra juleferien (vi kom hjem i går) og satt på en vask -. og jeg er totalt utslitt. Har sendt mann og sønn avgårde for å handle - og de skal støvsuge her ettrpå.

Vi får besøk halv syv. Må si at jeg ikke akkurat synes det er så sabla moro med besøk når jeg er syk, men jeg får holde ut...

MEN - så til poenget. På tirsdag skal jeg opereres - sterilisere meg. Kan jeg det når jeg er småsyk nå i helga? Har jo ventet så lenge på det, og skulle gjerne få gjort det nå. Hva er evt farene ved det? Er det intuberingen som kan klusse seg når halsen er sår og slimete, eller er det det at jeg kanskje har en infeksjon i kroppen som ikke er heldig samtidig med en operasjon?

Minstejenta har hatt litt feber stort sett hele juleferien. Nå er hun feberfri, men hoster fremdeles. Er trolig det samme jeg har.

Skal jeg ringe sykehuset på mandag og spørre? Jeg er jo sjelden syk, og jeg vil tro at jeg er frisk på tirsdag,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ringe for å få det avklart sikkert, slik at du slipper noe "støy" rundt det på operasjonsdagen. m

Men jeg tror du vil få beskjed om at det er uproblematisk. Forutsatt at du bare blir bedre fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ringe for å få det avklart sikkert, slik at du slipper noe "støy" rundt det på operasjonsdagen. m

Men jeg tror du vil få beskjed om at det er uproblematisk. Forutsatt at du bare blir bedre fra nå av.

Ja, får ringe dem mandag. Æsj, kjipt at jeg ksulle bli syk nå.

Jeg sitter i ulltrøye og ullskjerf og pyamasbukse med ullpledd rundt meg og synes synd på meg selv :-(

Tok en ibux nå i stad, så når den virker, får jeg rydde litt til. Skal sette mann og barn i arbeid når de kommer hjem. Sendte dem ut i stad, det var så deilig å få helt fred i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får ringe dem mandag. Æsj, kjipt at jeg ksulle bli syk nå.

Jeg sitter i ulltrøye og ullskjerf og pyamasbukse med ullpledd rundt meg og synes synd på meg selv :-(

Tok en ibux nå i stad, så når den virker, får jeg rydde litt til. Skal sette mann og barn i arbeid når de kommer hjem. Sendte dem ut i stad, det var så deilig å få helt fred i huset.

EN ibux? Du må jo ta flere. Evt en paracet og en ibux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN ibux? Du må jo ta flere. Evt en paracet og en ibux.

Ja, skal se om jeg finner paracet. Var bare ibux i skapet på badet, og orket ikke lete da. Men nå har jeg slappet av litt, så nå skal jeg snart reise meg og gjøre lit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal se om jeg finner paracet. Var bare ibux i skapet på badet, og orket ikke lete da. Men nå har jeg slappet av litt, så nå skal jeg snart reise meg og gjøre lit igjen.

Uff. God bedring!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du ha selskap hvis du er syk? Orker du og tenker du ikke på at gjestene kan smittes?

''Orker du og tenker du ikke på at gjestene kan smittes?''

Godt spørsmål i grunnen. Den faenskapen som går nå, det høres ut som det er det samme som vi holder på å komme oss etter nå, smitter som bare fy og det henger i lenge, både 1 og 2 uker minst.

Jeg ville i alle fall likt å vite om verten var syk så jeg kunne vurdere om jeg skulle gå eller holde meg hjemme fra dette selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du ha selskap hvis du er syk? Orker du og tenker du ikke på at gjestene kan smittes?

Nei. faktisk tenkte jeg ikke noe på det i går. Har tenkt på det i dag. Var nok temmelig sløv i går mens jeg holdt på å ordne i stand.

Hadde jo ikke noe særlig nærkontakt med gjestene - men det er klart at det sikkert er noen viruser i huset. Men de hadde forrsten hatt det samme i jula de og - så jeg vil tro at de ikke får det om igjen.

I dag er jeg mye verre enn i går. Har bare holdt senga. Bare å gå på do er en kraftanstrengelse. Tenkte jeg skulle prøve hvordan det var å være på nett, men det fungerer dårlig, så jeg må nok bare logge av igjen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ta hensyn

Hvordan kan du ha selskap hvis du er syk? Orker du og tenker du ikke på at gjestene kan smittes?

Enig - hadde i grunn blitt litt sur om vi kom bort og oppdaget at vertskapet var dårlig. Vil gjerne selv bestemme hvorvidt vi vil utsette oss for smitte eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe du blir operert på tirsdag, men vil foreslå at du ringer sykehuset rett etter kl 8 i morgen tidlig og forklarer situasjonen. Hvis du skulle føle deg bedre i morgen, så vil jeg tippe at de ønsker at du kommer dit og får tatt blodprøver slik at de kan sjekke om du er frisk nok for operasjon på tirsdag.

Uflaks :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe du blir operert på tirsdag, men vil foreslå at du ringer sykehuset rett etter kl 8 i morgen tidlig og forklarer situasjonen. Hvis du skulle føle deg bedre i morgen, så vil jeg tippe at de ønsker at du kommer dit og får tatt blodprøver slik at de kan sjekke om du er frisk nok for operasjon på tirsdag.

Uflaks :-(

Snakket med dem i dag. Blir ikke noen operasjon på meg i morgen nei. Hun hørte at jeg var veldig tett i nesa og halsen når jeg snakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med dem i dag. Blir ikke noen operasjon på meg i morgen nei. Hun hørte at jeg var veldig tett i nesa og halsen når jeg snakket.

Vedr. hva som feiler deg, så er det vel opplagt at det er svart magi eller noe sånt - som mannen din har fått i stand :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedr. hva som feiler deg, så er det vel opplagt at det er svart magi eller noe sånt - som mannen din har fått i stand :-D

*Gapskratter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. hva som feiler deg, så er det vel opplagt at det er svart magi eller noe sånt - som mannen din har fått i stand :-D

*tenker litt tregt i dag...*

Måtte lese det du skrev tre ganger før jeg skjønte det.

Ha - ha - ja, du skal se at det er han som har spredt svart magi på meg!!!! Jeg sa til ham at jeg måtte utsette operasjonen, men han flirte faktisk IKKE. Eller i alle fall så jeg ingen skadefro hos ham.

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med dem i dag. Blir ikke noen operasjon på meg i morgen nei. Hun hørte at jeg var veldig tett i nesa og halsen når jeg snakket.

Tenkte nok at operasjonen måtte utsettes :-(

Forøvrig synes jeg laban har en god årsaksforklaring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte nok at operasjonen måtte utsettes :-(

Forøvrig synes jeg laban har en god årsaksforklaring ;-)

Ja, jeg sitter her og flirer med tanke på labans forklaring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...