Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde for litt siden en vond og hoven fot, og etter et røntgenbilde ble jeg sendt til MR undersøkelse. Fikk for en uke siden svar derfra at jeg har fått revmatisme. Men det rare var at jeg også har to cyster i foten, og min lege hadde aldri vært borti dette før. Jeg lurer på om finnes det en revmatisk sykdom som også kan gi cyster?? Jeg fikk høre om en i går, men han hadde hatt en cyste i nakken. Hva kommer dette av?? Jeg har gått en uke nå med et hovent håndledd og blir vel, håper jeg sendt til full MR av hele meg. Jeg har tatt blodprøver og venter på svar. Men det var dette med revmatisme og cyster da, har det noen sammenheng??Eller kan det også komme av, som legen min gjetta på, at jeg har gått lenge med en scenebetennelse??

Håper dere kan gi meg et lite svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37450-revmatisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Cyster (= d.v.s. væsefyllte hulrom) omkring i kroppen er vanlig og er ofte et tilfeldig funn uten betydning.

Hvorvidt cyster forekommer hyppigere hos personer med revmatiske lidelser enn i resten av befolkningen, vet jeg dessverre ikke.

Det er meget uvanlig å undersøke med MR hele kroppen til person.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37450-revmatisme/#findComment-142545
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...