Gå til innhold

Leververdier

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet galleblæren for 20 år siden. Jeg har revmatisme, og har brukt ganske mye smertestillende, både resptfrie, og på resept.

Jeg begynte med celebra for 1/2 år siden, og hadde god effekt av dem.

Nå har jeg vært svært dårlig en periode, med betennelse i lunger, hals og bihuler. I tillegg fikk jeg urinveisinnfeksjon. Jeg har spist så mye antibiotika, at jeg føler meg som en kjemisk fabrikk. Leverprøvene som ble tatt underveis, viste urovekeknde høye verdier.

Nå skal jeg ikke ta noen medisiner som kan "stresse" leveren, og dagene er slett ikke gode! Jeg skal heller ikke spise fet eller salt mat, eller drikke alkohol.Blir det slik for all framtid? Er leveren min ødelagt?

Hvorfor skriver leger ut medisiner som skader leveren, når min lever er svekket p.g.a. galleproblemer tidligere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37459-leververdier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Medisiner gir som regele ikke varige leverskader selv om leverprøvene kan være økt mens man bruker midlene og kort tid etterpå.

Ved vedvarende høye leververdier er det nyttig å overveie om økningen har en annen årsak f.eks. en kronisk virusinfeksjon i leveren, gallestenssykdom, medfødte sykdommer etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37459-leververdier/#findComment-142540
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...