Gjest meg igjn Skrevet 9. januar 2012 Skrevet 9. januar 2012 Virker dette egentlig på angst og depresjon eller er det bare tull? 0 Siter
Gjest Mr. Remlow Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Nå er ikke jeg NHD, men tenkte du kunne få svar på en som har forsøkt. Jeg syns ikke det virket i det hele tatt. Og jeg har en mistanke om at hos dem som sier det hjelper, så dreier det seg om placebo-effekt. Men på den annen side så er jo placebo den beste medisin. Opprinnelig og fersk johannesurt (og valeriana) har kanskje en effekt når det fortsatt er i planteform. Men etter at det er blitt pulverisert, tørket og puttet inn i kapsler eller piller tror jeg effekten er så godt som forsvunnet. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Nå er det vel en del forskning som viser at johannesurt virker på lett til moderat depresjon. Derfor ble også urten gjort til et naturlegemiddel, og selges nå på apoteket (til en sinnsykt dyr pris...). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Det er noe forskning som viser at J virker ved lette til moderate depresjoner. Johannesurt kan oppfattes som et SSRI-light. Jeg ser ingen fordeler med Johannesurt sammenlignet med små doser SSRI. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.