Gjest Trådstarter Skrevet 9. januar 2012 Skrevet 9. januar 2012 Mot emosjoner. Emosjonsmedisin. Da skal ikke jeg klage mer. Det er helvete på jord når det kommer til avvisningsproblematikk (for min del). 0 Siter
frosken Skrevet 9. januar 2012 Skrevet 9. januar 2012 Det finnes ingen quick fix for dette, ingen medisin som endrer reaksjonsmønsteret. Kanskje er noe av problemet at du forventer at du skal kunne slippe unna vanskelige følelser. '' Det er helvete på jord når det kommer til avvisningsproblematikk (for min del). '' Synes du ikke at det blir litt vel dramatisk å bruke uttrykk som "helvete på jord" om dette? Hva forteller du deg selv gjennom å bruke slike uttrykk? 0 Siter
Gjest Trådstarter Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Det finnes ingen quick fix for dette, ingen medisin som endrer reaksjonsmønsteret. Kanskje er noe av problemet at du forventer at du skal kunne slippe unna vanskelige følelser. '' Det er helvete på jord når det kommer til avvisningsproblematikk (for min del). '' Synes du ikke at det blir litt vel dramatisk å bruke uttrykk som "helvete på jord" om dette? Hva forteller du deg selv gjennom å bruke slike uttrykk? For meg er det "helvete på jord" når det står på. Fordi det gjør så vondt... Jeg takler ytre ting som skjer mye bedre. 0 Siter
frosken Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 For meg er det "helvete på jord" når det står på. Fordi det gjør så vondt... Jeg takler ytre ting som skjer mye bedre. ''For meg er det "helvete på jord" når det står på. Fordi det gjør så vondt... Jeg takler ytre ting som skjer mye bedre.'' Ved å fortelle deg selv at vonde følelser utgjør "helvete på jord", tror jeg du er med på å forsterke de vonde følelsene. Hvis du i stedet kan klare å etablere et litt annet perspektiv på de vonde følelsene - det er faktisk bare vonde følelser - så vil du kanskje også lettere kunne roe deg selv i slike situasjoner. Det kan virke som om du føler deg veldig krenket og at denne krenkelsen gir opphav til et sterkt raseri. Alt dette er fortsatt bare følelser, og du kan jobbe med å finne ut av hvordan roe deg selv. Du roer ikke deg selv ved å holde fast ved forståelsen av at dette utgjør helvete på jord. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 For meg er det "helvete på jord" når det står på. Fordi det gjør så vondt... Jeg takler ytre ting som skjer mye bedre. Jeg er enig med frosken. Ordene vi bruker har veldig stor effekt, de kan paavirke tankene og foelelsene vaare. 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 ''For meg er det "helvete på jord" når det står på. Fordi det gjør så vondt... Jeg takler ytre ting som skjer mye bedre.'' Ved å fortelle deg selv at vonde følelser utgjør "helvete på jord", tror jeg du er med på å forsterke de vonde følelsene. Hvis du i stedet kan klare å etablere et litt annet perspektiv på de vonde følelsene - det er faktisk bare vonde følelser - så vil du kanskje også lettere kunne roe deg selv i slike situasjoner. Det kan virke som om du føler deg veldig krenket og at denne krenkelsen gir opphav til et sterkt raseri. Alt dette er fortsatt bare følelser, og du kan jobbe med å finne ut av hvordan roe deg selv. Du roer ikke deg selv ved å holde fast ved forståelsen av at dette utgjør helvete på jord. Tusen takk for kloke ord, frosken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.