Gondor Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Er alle psykiatere også farmakologer? Hvis nei, burde de ikke være det? Man må jo ha bred kjennskap til farmakologien for å kunne behandle en pasient riktig? Eller holder Felleskatalogen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Klinisk farmakologi er en egen spesialitet. Ikke mange leger som har denne spesialiteten. Psykiatere må ha meget gode kunnskaper om farmakologi, men det er ikke nødvendig å være farmakolog. 0 Siter
Gondor Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Skrevet 10. januar 2012 Klinisk farmakologi er en egen spesialitet. Ikke mange leger som har denne spesialiteten. Psykiatere må ha meget gode kunnskaper om farmakologi, men det er ikke nødvendig å være farmakolog. Nei vel. Da tilhører jeg en eksklusiv pasientgruppe. Synes det er betryggende jeg da. Er du klinisk farmakolog? Du trenger ikke svare på det altså. Skal ikke snoke. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Jeg kjenner en psykiater som også er farmakolog. Vel, kjenner og kjenner, jeg hadde en samtale med vedkommende på legevakten i fjor. Han er til gjengjeld meget skeptisk til psykofarmaka og sverger til fiskeolje. :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Hei! Egentlig er det synd man ikke i større grad bruker farmakologer, spesielt har jeg tenkt i forhold til geriatri. Min bestemor gikk på så enorme mengder medisiner utskrevet fra ulike hold at jeg tenkte, "vet de nå hvordan alt dette går sammen", noen år senere bemerket en foreleser det samme han sa at han som fastlege tenkte at i mange sammenhenger blir eldre syke av bivirkninger fra en medisin-lapskaus. 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Nei vel. Da tilhører jeg en eksklusiv pasientgruppe. Synes det er betryggende jeg da. Er du klinisk farmakolog? Du trenger ikke svare på det altså. Skal ikke snoke. Liste over alle leger i Norge som er farmakologer finner du på http://legeforeningen.no/id/1729 NHD står ikke på den. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Liste over alle leger i Norge som er farmakologer finner du på http://legeforeningen.no/id/1729 NHD står ikke på den. Det er korrekt. Så må en kjøre denne mot listen av psykiatere. Jeg fant kun 2 som jeg vet også er psykiatere: Pål Sandvik og Lars Tanum. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Det er korrekt. Så må en kjøre denne mot listen av psykiatere. Jeg fant kun 2 som jeg vet også er psykiatere: Pål Sandvik og Lars Tanum. Du kan skrive opp Håvard Bentsen også. En hyggelig mann, forresten. :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Du kan skrive opp Håvard Bentsen også. En hyggelig mann, forresten. :-) Enig. HB er en meget hyggelig og klok mann. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Enig. HB er en meget hyggelig og klok mann. Ha - har vi felles kjente? :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.