Gjest vil forstå meg selv Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 For folk som sliter med psykoseproblemer er det lurt å lese om det for å forstå seg selv? Har lest boken "I morgen var jeg alltid en løve". Kan noen anbefale andre bøker om schizofreni? Vil ikke tenke på åndelige ting mer. 0 Siter
serenity777 Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Englehierarkiet er en ok bok om schizofreni (veldig psykotisk person som beskrives). Selvbiografisk er den. En fin bok om å bli tvangsinnlagt, dog ikke så mye om psykose, er Gunnar Lunde sin paragraf 3. (skjønnlitterær bok). 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 jeg er også på leting etter bøker som beskriver psykoser. Jeg har også lest "I morgen er jeg alltid en løve", men har ikke funnet noen andre som virker like spennende. Jeg begynner å lure på om jeg burde skrive boka selv :-), men har fått vite at det er mange som skriver bøker om psykiske lidelser og at markedet nesten er mettet for slik litteratur. Det har ikke jeg sett noe til.... kom igjen, skriv folkens 0 Siter
Gjest vil forstå meg selv Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Englehierarkiet er en ok bok om schizofreni (veldig psykotisk person som beskrives). Selvbiografisk er den. En fin bok om å bli tvangsinnlagt, dog ikke så mye om psykose, er Gunnar Lunde sin paragraf 3. (skjønnlitterær bok). Takk. Da blir det biblioteket i morgen Lei av å være redd. 0 Siter
Gjest vil forstå meg selv Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 jeg er også på leting etter bøker som beskriver psykoser. Jeg har også lest "I morgen er jeg alltid en løve", men har ikke funnet noen andre som virker like spennende. Jeg begynner å lure på om jeg burde skrive boka selv :-), men har fått vite at det er mange som skriver bøker om psykiske lidelser og at markedet nesten er mettet for slik litteratur. Det har ikke jeg sett noe til.... kom igjen, skriv folkens ''Jeg begynner å lure på om jeg burde skrive boka selv :-)'' Kan du ikke det? Vil lese jeg 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 10. januar 2012 Skrevet 10. januar 2012 Takk. Da blir det biblioteket i morgen Lei av å være redd. Si ifra hvis du finner noen bra bøker om psykoser og vrangforestillinger 0 Siter
bibben Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 "En dåre fri" av Beate Grimsrud! Løp og kjøp...!!! 0 Siter
Gjest vil forstå meg selv Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 "En dåre fri" av Beate Grimsrud! Løp og kjøp...!!! Takk 0 Siter
bibben Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Takk http://www.psykopp.no/product_info.php?products_id=170&osCsid=cab5d5930da5c2dd1babfd2ea246f5c2 Her kommer en link til et hefte jeg selv har hatt nytte av! Lykke til ) 0 Siter
bibben Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Takk Hei igjen, Legger ved enda en link. Som du ser i denne linken også (liste til høyre) finnes det hefter som tar for seg psykoselidelser mer generelt og kognitiv svikt som gjerne følger med tilstanden. Jeg synes disse heftene er tydelige og det gjør godt å kunne kjenne seg igjen i noe som står sort på hvitt. I alle fall synes jeg det. http://www.psykopp.no/index.php?cPath=22&osCsid=cab5d5930da5c2dd1babfd2ea246f5c2 Det går ellers an å abonnere på PsykOpp Nytt. Et bra tidsskrift. 0 Siter
tjohei Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 "Jeg lovet deg aldri en rosenhave". Husker ikke forfatteren. 0 Siter
Gjest vil forstå meg selv Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Hei igjen, Legger ved enda en link. Som du ser i denne linken også (liste til høyre) finnes det hefter som tar for seg psykoselidelser mer generelt og kognitiv svikt som gjerne følger med tilstanden. Jeg synes disse heftene er tydelige og det gjør godt å kunne kjenne seg igjen i noe som står sort på hvitt. I alle fall synes jeg det. http://www.psykopp.no/index.php?cPath=22&osCsid=cab5d5930da5c2dd1babfd2ea246f5c2 Det går ellers an å abonnere på PsykOpp Nytt. Et bra tidsskrift. Takk. Får bestille hefter senere Fant faktisk bøker på biblioteket i dag, begynt med "psykosens verden" og nikker gjenkjennende til masse. Syns det er godt på en måte. Lånte boken du anbefalte og. 0 Siter
Gjest vil forstå meg selv Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 "Jeg lovet deg aldri en rosenhave". Husker ikke forfatteren. Takk 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Takk. Får bestille hefter senere Fant faktisk bøker på biblioteket i dag, begynt med "psykosens verden" og nikker gjenkjennende til masse. Syns det er godt på en måte. Lånte boken du anbefalte og. Så bra! Jeg blir glad av å lese dette, 0 Siter
Gjest vil forstå meg selv Skrevet 11. januar 2012 Skrevet 11. januar 2012 Så bra! Jeg blir glad av å lese dette, Takk Vil akseptere diagnosen min, og da er det godt å vite at det er flere som meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.