Gjest gdfgdgd Skrevet 25. januar 2012 Skrevet 25. januar 2012 Tror jeg forstår hva du mener. En tidligere kompis er alkoholiker. Det samme var foreldrene. Han var i behandling. De/behandlerne sa det (også?)var gener med inne i bildet. Som oftest vokser jo ungene opp med sine genetiske foreldre og sånn sett er det ikke alltid lett å si om problemene i hovedsak henger sammen med arv eller miljø. MEN man har jo gjort studier på tvillinger som tilsier at genetisk arv har mye å si for utvikling av problemer. MEN selvsagt har oppvekstkårene og miljøet mye å si, spesielt den omsorgen barnet får og forholdet til venner er viktig. 0 Siter
zellica Skrevet 25. januar 2012 Skrevet 25. januar 2012 Sønnen min bor midt i sentrum av en storby, i et strøk med mye fest og morro i helgene. Det har gått helt fint. Et par fester har det blitt, men det er normalt når man er 19;-) Men vi foreldrene har vært nærmest totalavholds i barnas oppvekst, og det har medført at ingen av dem har hatt noen større interesse for alkohol. Både mannen og jeg har alkoholmisbruk og annet misbruk i nærmeste familie, og det har gjort at vi har tatt dette standpunktet i forhold til alkohol. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 26. januar 2012 Skrevet 26. januar 2012 Setter veldig stor pris på svarene jeg fikk i denne tråden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.