Gå til innhold

Kapselmaskin

Anbefalte innlegg

Gjest trånd-heim
Skrevet

Følger opp forrige tråd med følgende spørsmål: hvilken kapselmaskin bør man velge? Vi er to voksne som ikke drikker kaffe, men som er glad i varm sjokolade og te. Dessuten hender det at det ramler inn en kaffedrikker nå og da, men den skal primært brukes til andre typer drikke. Var innom Elkjøp i dag og der var det et hav av forskjellige merker og priser.

Tips på merke og modell mottas med stor takk :)

Skrevet

Vi har Dolce Gusto Circolo og er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Dolce Gusto. Hvilken modell du velger er vel avhengig av hvor mye benkplass du har.

Skrevet

Jeg har dolce gusto circulo, og jeg har blitt veldig glad i den etter hvert. Hadde den andre typen dolce gusto før, men den var plasskrevende og ikke mye pen:-(

Skrevet

Hmm... hva med å lage det selv?

;)

En hjemmelaget Dolce Gusto hadde sikkert vært råstilig, ja!

Skrevet

En hjemmelaget Dolce Gusto hadde sikkert vært råstilig, ja!

Du skjønte sikkert hva jeg mente :)) Men jeg kan jo ta det mer eksplisitt: Hva med å lage kakao og te selv? Hva skal man med kaffemaskin hvis man ikke drikker kaffe..?

Skrevet

Te = vannkoker + tepose (evt. te i løs vekt i sil) + evt. søtning. En kaffemaskin varmer bare opp vannet til deg, du må uansett tilsette resten selv i den såvidt jeg vet. Kjenner noen som har kaffemaskin og når de skal lage tevann til meg i den må de kjøre den to ganger for det kommer jo bare en liten halv-kopp i slengen.

Kakao? Man skal vel ha et ganske bra forbruk av kakao for å kjøpe en egen maskin til å lage det? Det tar jo heller ikke lange tiden å lage selv, enten med kakaopulver, smelte sjokolade eller ved å bruke posepulver.

Skrevet

Du skjønte sikkert hva jeg mente :)) Men jeg kan jo ta det mer eksplisitt: Hva med å lage kakao og te selv? Hva skal man med kaffemaskin hvis man ikke drikker kaffe..?

Det er vel kanskje kjekt å ha så man kan tilby god kaffe når det kommer gjester som drikker det. Unødvendig å ha en skikkelig kaffetrakter stående når man aldri bruker det selv. Kan jo selvsagt ha en presskanne, men kaffen holder seg vel bedre i kapslene enn en åpnet pose...

Skrevet

Det er vel kanskje kjekt å ha så man kan tilby god kaffe når det kommer gjester som drikker det. Unødvendig å ha en skikkelig kaffetrakter stående når man aldri bruker det selv. Kan jo selvsagt ha en presskanne, men kaffen holder seg vel bedre i kapslene enn en åpnet pose...

Pluss at maskinen kan brukes til andre ting enn bare kaffe.

Gjest dolce gusto <3
Skrevet

Vi har colce gusto piccolo. liten og hendig-men trakter bare 2 store kopper på en beholder. mye godt i hyllene. isteen kan lages både varm og kald, sjokolade, kaffelatte osv. ikke er den dyr, og den lager fremifra kaffe også :) Har kjøpt den som gave til min mor, som puttet moccamasteren langt inn i et skap, og nå står den på ønskelisten til svigerforeldrene også :)

-en hendig liten sak

lykke til med DITT valg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...