Abeba Skrevet 24. oktober 2001 Skrevet 24. oktober 2001 Jeg har lurt på noe av det samme som Delphina og har et tilleggspørsmål (trenger å få dette inn med teskje :-)). Jeg jobber i det offentlige og er annsatt i 100% stilling. I hele fjor hadde jeg permisjon i forb. med adopsjon med 80 % lønn. Da jeg begynte å jobbe fikk jeg innvilga 20% perm. slik at jeg nå jobber 80%. Jeg har nettopp fått forlenga den perioden til ut august neste år for deretter å gå tilbake til 100%. Vi er i gang med ny adopsjon og det kan se ut til at vi får et nytt barn ved årsskiftet 2002/03 evt. på nyåret 2003. Som jeg forstår av ditt svar vil adopsjonspengene bli regna ut fra min inntekt i 100% stilling siden jeg vil ha jobba i mer enn 4 uker før jeg går ut i permisjon. En venninne av meg i samme sit. har fått beskjed fra sin arb.giver at det er inntekten fra de 6 siste mnd. før perm. starter som legges til grunn ved utregning av adop.pengene og at jeg derfor ikke bør jobbe i 80% neste år. Iallefall ikke så lenge som jeg ønsker. Kan opplyse om at hun er ansatt i fylkeskomm. og jeg i kommunen. Kan jeg likevel gjøre som jeg ønsker? vennlig hilsen, 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 25. oktober 2001 Skrevet 25. oktober 2001 Svaret er enkelt: Dersom du får mindre fra arbeidsgiver enn det du har rett på iht folketrygdloven, skal du ha utbetalt differansen direkte fra trygdekontoret. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.