Gå til innhold

Flere spm. ang adop.penger -langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på noe av det samme som Delphina og har et tilleggspørsmål (trenger å få dette inn med teskje :-)).

Jeg jobber i det offentlige og er annsatt i 100% stilling.

I hele fjor hadde jeg permisjon i forb. med adopsjon med 80 % lønn. Da jeg begynte å jobbe fikk jeg innvilga 20% perm. slik at jeg nå jobber 80%. Jeg har nettopp fått forlenga den perioden til ut august neste år for deretter å gå tilbake til 100%.

Vi er i gang med ny adopsjon og det kan se ut til at vi får et nytt barn ved årsskiftet 2002/03 evt. på nyåret 2003.

Som jeg forstår av ditt svar vil adopsjonspengene bli regna ut fra min inntekt i 100% stilling siden jeg vil ha jobba i mer enn 4 uker før jeg går ut i permisjon.

En venninne av meg i samme sit. har fått beskjed fra sin arb.giver at det er inntekten fra de 6 siste mnd. før perm. starter som legges til grunn ved utregning av adop.pengene og at jeg derfor ikke bør jobbe i 80% neste år. Iallefall ikke så lenge som jeg ønsker.

Kan opplyse om at hun er ansatt i fylkeskomm. og jeg i kommunen.

Kan jeg likevel gjøre som jeg ønsker?

vennlig hilsen,

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Svaret er enkelt: Dersom du får mindre fra arbeidsgiver enn det du har rett på iht folketrygdloven, skal du ha utbetalt differansen direkte fra trygdekontoret. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...