Gå til innhold

Etter lungebetennelse

Anbefalte innlegg

Husets yngste har i to uker nå vært hjemme med noe som etterhvert viste seg å være ørebetennelse og lungebetennelse. Nå etter avsluttet penicillinkur og stort sett frisk (noe hoste sitter igjen) skal hun igjen på skolen i morgen. Jeg tenker å kjøre henne til og fra skole, samt be om at hun slipper fysak ute (vi har minus 10-15 grader) her om dagen.

Hva ellers bør jeg passe på? Jeg merker at jeg synes det er litt "skummelt" med lungebetennelse, og ønsker virkelig ikke at hun skal bli syk igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375962-etter-lungebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nick jr hostet et par uker før vi gikk til legen, og da ble det påvist bronkitt/lungebetennelse. Rart siden han ikke hadde hatt feber i det hele tatt. Vi holdt han hjemme under kuren, og deretter som normalt. Er han frisk, så er han frisk.

Det har gått greit, men han gikk på en vanlig forkjølelse nå nylig, og har hatt noen dype hostekuler som jeg holder et "øye" med, men jeg regner med at det er den normale varianten.

Det har gått lungebetennelser uten feber i noen måneder (i befolkningen), sånn generelt sett.

nick jr hostet et par uker før vi gikk til legen, og da ble det påvist bronkitt/lungebetennelse. Rart siden han ikke hadde hatt feber i det hele tatt. Vi holdt han hjemme under kuren, og deretter som normalt. Er han frisk, så er han frisk.

Det har gått greit, men han gikk på en vanlig forkjølelse nå nylig, og har hatt noen dype hostekuler som jeg holder et "øye" med, men jeg regner med at det er den normale varianten.

Det har gått lungebetennelser uten feber i noen måneder (i befolkningen), sånn generelt sett.

Høres ut som akkurat det samme da, her har det heller ikke vært feber (ikke mye og lenge i hvert fall). Fint det gikk så fint etterpå, jeg tenker også litt som deg at er hun frisk så er hun frisk, men jeg er litt skeptisk til den kalde lufta. Kommer til å kjøre og droppe fysak i hvert fall de første dagene:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...