Gå til innhold

etter fødselsperm

Anbefalte innlegg

Gjest luftsvev
Skrevet

Hei

Etter at jeg har vært hjemme med fødselsperm,- dersom jeg ikke får meg arbeid, - vil dagpengegrunnlag utregnes på grunnlag av utbetalt fødselstrygd?

Jeg vurderer også å etterutdanne meg, -altså starte å studere igjen. Dersom jeg må ta pause i studiene for å arbeide og ikke skulle få meg jobb,- hva regnes arb.ledighetstrygd ut på grunnlag av da?

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Først må du ha en minste lønnsinntekt (fra arbeid som arbeidstaker) på minst 3G siste 3 år eller 1,25G siste år for i det hele tatt å få rett på dagpenger.

I tillegg må du ha tapt arbeidstid på minst 40% i forhold til din vanlige arbeidstid.

Utregningen skjer så i forhold til all arbeidstakerinntekt (og oppdragstaker), inkludert fødselspenger og sykepenger - enten siste 3 år eller siste år.

Med "år" menes "avsluttede kalenderår".

Du får så 2,4 promille av dette pr dag + barnetillegg kr 17 pr barn pr dag.

Disse reglene gjelder uansett når du søker, men det er egne regler for den som får dagpenger og et opphold og deretter søker igjen innen en viss tid. Dette fører for langt å ta her, se www.aetat.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...