Gå til innhold

AAP, kan jeg tjene noe utenom?

Anbefalte innlegg

Gjest Novisea

Jeg har vært på midlert. uføre i 5 år, så ble dette gjort om til aap og der er jeg altså i dag. Nå er jeg såpass frisk og rask at til høsten skal jeg begynne på skole, deltid, og så fra høsten `13 søke jobb. Fra august begynner jeg altså å ta noen timer på skolebenken og jeg lurte på om jeg i den forbindelse kunne tjene noe på siden? Det er snakk om en liten jobb, kanskje 5000 kr utbetalt i måneden (har ingen andre inntekter enn aap støtte), har jeg lov til det?Hva skatter man av sånt? Grønn på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376081-aap-kan-jeg-tjene-noe-utenom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Du kan godt jobbe og tjene penger mens du får AAP stønad.

Du fører opp på meldekortene antall timer du jobber og så blir du trukket i utbetalingen. Det blir trekk time for time. Du skal skatte vanlig av lønn, hvor mye du skal skatte ser du av skattekortet ditt.

Gjest Novisea

Du kan godt jobbe og tjene penger mens du får AAP stønad.

Du fører opp på meldekortene antall timer du jobber og så blir du trukket i utbetalingen. Det blir trekk time for time. Du skal skatte vanlig av lønn, hvor mye du skal skatte ser du av skattekortet ditt.

1. Mister jeg noe av aap pengene da? På midlertidig uføre kunne jeg tjene opp til en viss sum, uten å miste noen støtte.

2. jeg har ikke timelønn, jobber på provisjon, hvordan funker dette da?

Gjest Høstløv

1. Mister jeg noe av aap pengene da? På midlertidig uføre kunne jeg tjene opp til en viss sum, uten å miste noen støtte.

2. jeg har ikke timelønn, jobber på provisjon, hvordan funker dette da?

''1. Mister jeg noe av aap pengene da? På midlertidig uføre kunne jeg tjene opp til en viss sum, uten å miste noen støtte.''

Når du får utbetalt 100% AAP stønad blir det trekk i stønaden fra første krone, du tjener. Det er ikke noe fribeløp.

''2. jeg har ikke timelønn, jobber på provisjon, hvordan funker dette da?''

Du fører regnskap med hvor mange timer, du bruker på jobben og fører det opp på meldekortene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...