Gå til innhold

Fjerning av strekkmerke

Anbefalte innlegg

Gjest Stretchy

Hei. Jeg ramlet over noen planker for 2-3 år siden og fikk ett stygt strekkmerke på armen. Det har ikke blitt noe særlig mindre tydelig med årene, men har skiftet litt farge fra nesten lilla-rødt til mer rosa-røst, men det er likevel veldig stygt. Det er vel 10 cm langt, ganske bredt og VELDIG tydelig.

Er det mulig å få fjernet noe sånt? Dekkes sånt, eller må man betale det selv og hvor mye vil det eventuellt koste?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37612-fjerning-av-strekkmerke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stretchy

Jeg har prøvd salver og det har ikke hjulpet. Det har kanskje forandret litt farge på strekkmerket (da det skiftet fra lilla-rødt til rosa-rødt) men ellers har det ikke hjulpet noe, så jeg tror nok å operere det bort er eneste måten. Og jeg vil heller ha ett arr der enn ett stygt strekkmerke!

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Arr og strekkmerker må vurderes individuelt hos plastikkirurg. Strekkmerker kan av og til fjernes ved å ta bort overflødig hud (f. eks. stramming av maven), mens arr i visse tilfeller kan bedres ved såkalte z-plastikker etc. I ditt tilfelle kommer du ikke videre uten å oppsøke en spesialist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...