Gå til innhold

hjerteflimmer og stress


huuff

Anbefalte innlegg

Hjertet mitt har i flere dager nå løpt helt løpsk. Ubehagelig å ligge, kjennes ut som det kommer opp i halsen osv. Hva kan hjelpe mot dette? Og er dette garantert stressbetinget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trooghåp

Bekymring/engstelse ?

Mine symtomer var også slik som du nevner,men jeg hadde også mye å være bekymret for.

Sleit med det i ca 25 år. og heldigvis er det mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med løpe løpsk? Har du høy puls? Er det ekstraslag du kjenner (kjennes ut som om hjertet stopper og deretter slår dobbelt)? Slår det rytmisk, men hardt? Vanskelig å gi noe råd når man ikke helt forstår. Du skriver hjerteflimmer i headingen og det betyr at hjertet slår urytmisk og fort - det bør sjekkes av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymring/engstelse ?

Mine symtomer var også slik som du nevner,men jeg hadde også mye å være bekymret for.

Sleit med det i ca 25 år. og heldigvis er det mange år siden.

Ja, her det mye engstelse mildt sagt om dagen. Psykisk stress, selvforskyldt sådan, setter seg i kroppen. Men veldig ubehagelig med disse symptomene fra hjertet. Så da er det bare å håpe at det er psykosomatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med løpe løpsk? Har du høy puls? Er det ekstraslag du kjenner (kjennes ut som om hjertet stopper og deretter slår dobbelt)? Slår det rytmisk, men hardt? Vanskelig å gi noe råd når man ikke helt forstår. Du skriver hjerteflimmer i headingen og det betyr at hjertet slår urytmisk og fort - det bør sjekkes av lege.

Vanskelig å beskrive eksakt. Vil kalle det vemmelig. Som om hjertet dirrer eller skjelver. Best å ikke ligge. Skal nevne det for legen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å beskrive eksakt. Vil kalle det vemmelig. Som om hjertet dirrer eller skjelver. Best å ikke ligge. Skal nevne det for legen neste gang.

Ja ta det opp med lege. Du kan prøve magnesiumtilskudd. Noen har hjelp av dette på uroligheter i forbindelse med hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ta det opp med lege. Du kan prøve magnesiumtilskudd. Noen har hjelp av dette på uroligheter i forbindelse med hjertet.

Takk for tips! Har vurdert dette før, da jeg har slitt med kramper i leggene om nettene pga jogging. 2 i 1 er alltid bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Har vurdert dette før, da jeg har slitt med kramper i leggene om nettene pga jogging. 2 i 1 er alltid bra :)

Det er sikkert. Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har hatt det i 35 år

Vanskelig å beskrive eksakt. Vil kalle det vemmelig. Som om hjertet dirrer eller skjelver. Best å ikke ligge. Skal nevne det for legen neste gang.

Tror at hjerteflimmer er noe annet enn det du beskriver.

Jeg er også plaget av urolig hjerte(som legene benevner det).

Det hopper over slag, slår dobbelt og ekstra slag.

Har vært på EKG. Alt fint. Er visst helt ufarlig. Helst i stress situasjoner

man merker dette har det blitt fortalt til meg.

Men fryyyktelig ubehagelig.

Gå til legen du, så slipper du å engste deg. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at hjerteflimmer er noe annet enn det du beskriver.

Jeg er også plaget av urolig hjerte(som legene benevner det).

Det hopper over slag, slår dobbelt og ekstra slag.

Har vært på EKG. Alt fint. Er visst helt ufarlig. Helst i stress situasjoner

man merker dette har det blitt fortalt til meg.

Men fryyyktelig ubehagelig.

Gå til legen du, så slipper du å engste deg. God bedring!

Takk for svar :) Er nok urolig hjerte. Kommer garantert av stress her. Har hørt flere med tilsvarende plager i stress-perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Anbefaler sterkt å prøve oppmerksomhetsmeditasjon, og gjerne via denne boken og cd'en:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=130307

Krever innsats flere ganger i uken over lengre tid. Det finnes kurs som hjelper en å komme i gang.

Skriver under på denne.

Oppmerksomhetstreningen gir økt evne til fokus- og samtidig også økt evne til å stresse ned. :)

Bør praktiseres jevnlig. Greit å seile i stille sjø, så seiler man bedre også i uvær. Dette et et bilde forfatteren bruker. Dvs øvelse i oppmerksomhetstrening/nedstressing i hverdag, gjør en bedre rustet til å takle motgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...