Gjest sgsokgdgr Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Hoster som en sinnsyk, men føler ikke at det lenger er behov for at noe slim skal opp. Derfor ba jeg legen min om hostedempende medisin (fikk Cosylan). Problemet er at jeg hoster enda mer av den, og det er blitt tyngre å hoste nå med denne mdisinen. Legen lyttet på lungene og konstaterte luftveisinfeksjon samt en lei ørebetennelse med sprukket trommehinne. Han hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gi meg noe medisin. Men jeg ba om det,.... og han skrev ut appocilin og denne hostedempende. Spørsmålet mitt er: Hvordan virker denne hostedempende medisinen egentlig? Jeg har hostet i ei hel uke, og i begynnelsen var det slim. Nå er det lite slim, men en irriterende host som ikke stanser. Grrr, for et rotete brev. Håper at du forstår problemstillingen *host, HOST* Når kan jeg forvente å bli bra igjen i øret og hals? Er det stor fare for at hørselen blir nedsatt?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37623-luftveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Cosylan virker i hovedsak hostedempende, ved å dempe hosterefleksene. Den virker ikke på grunnlidelsen.Den bør ikke brukes noe særlig over en uke. Apocillin er et penicillinpreparat, som virker på noen av bakteriene som kan forårsake infeksjoner i øret og luftveiene. Flertallet av infeksjoner er imidlertid forårsaket av virus og da er det lite poeng å bruke antibiotika. Husk rikelig med væsketilførsel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37623-luftveisinfeksjon/#findComment-143730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morete Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Cosylan virker i hovedsak hostedempende, ved å dempe hosterefleksene. Den virker ikke på grunnlidelsen.Den bør ikke brukes noe særlig over en uke. Apocillin er et penicillinpreparat, som virker på noen av bakteriene som kan forårsake infeksjoner i øret og luftveiene. Flertallet av infeksjoner er imidlertid forårsaket av virus og da er det lite poeng å bruke antibiotika. Husk rikelig med væsketilførsel! Viser til ditt svar om luftveisinfeksjon. Er vel i samme båt;er testet for lungebet., tatt "hurtigkuldetest", senking etc., da jeg etter en Apocillin-kur ikke ble bra igjen hverken i bihuler eller i bronken. Ble satt på Ery-Max i tilfelle smittsom lungebet. som min mann hadde hatt like før. Venter på røngten 02.01.02 på sykehus. Hoster fortsatt meget etter 9 uker, og er tett i bihuler og ører, ikke feber lenger. Er totalt UTSLITT ! Skal/kan en virus vare så lenge ? Er immunforsvaret mitt helt på bånn siden jeg ikke blir bra ? Har vært hos homeopat i går, og venter på medisin derfra. Synes du at jeg fortsatt skal ta røngten, og hva kan/skal jeg gjøre ? Har aldri vært borti makan til langvarig sykdom. Hilsen fortvilet, tidligere sprek 37 årig kvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37623-luftveisinfeksjon/#findComment-151583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.