Hønemoren Skrevet 20. februar 2012 Skrevet 20. februar 2012 Jeg trenger hjelp til seponering av Sobril. Mitt fobruk de siste 8,5 månedene er totalt ca. 190 stk. 15.mg. Sobril. Diagnose GAD, mest sykdomsangst og bekymringsangst. Det har vært uker i denne perioden jeg ikke har trengt noen,1 - 3 uker ca. 3 ganger. Ikke tenkt på at jeg har hatt dem engang i disse gode periodene. Nå vil jeg bort fra disse pillene. Ukedosen ellers har vel vært 1-7, noen ganger uten i en uke også, ellers 1- 2 pr. dag, en sjelden gang 3. Er det mulig å få hjelp til hvordan jeg skal redusere? Er vel ikke bra å bråslutte? Jeg synes forbruket virker mye, skrev ned etterhvert i dagboka mi og har tatt en titt nå, men begynner å bli alvorlig redd for avhengigheten. Håper NHD eller andre med erfaring kan hjelpe meg her. På horhånd tusen takk. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. februar 2012 Skrevet 20. februar 2012 8,5 mnd er 255 dager. 190tabl/255 dager er ikke mye. Om du vil redusere, foreslår jeg av du får 10 mg tabl neste gang, og at du tar samme antall tabletter som før. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Skrevet 20. februar 2012 8,5 mnd er 255 dager. 190tabl/255 dager er ikke mye. Om du vil redusere, foreslår jeg av du får 10 mg tabl neste gang, og at du tar samme antall tabletter som før. Tusen takk for svar, NHD. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.