Gå til innhold

Kan det være så vanskelig?

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

Hei igjen!

Jeg har sendt ett spørsmål tidligere(tropisk infeksjon?, 27/9), som jeg ikke fikk svar på, og jeg forstår at det er vanskelig å svare alle.

Jeg har gjort som man bør, gå til legen. Problemet er at jeg har gått til legen mange ganger med mitt problem. Legen finner ikke noe feil, og synes totalt uinteressert i at jeg sier at jeg har vondt i lymfene++++.

Jeg blir sykere og sykere, men det synes ikke på meg!

Jeg har mistanke om at jeg har fått Filariasis orm(jeg har SÅ mange indikasjoner på det, og oppholdt meg i lang tid i Asia da jeg ble syk), men legen min har aldri hørt om dette, og er ikke engang vilig til å lese om det.

Jeg tror ikke at han ville funnet det så usannsynlig at det kan være det som feiler meg.

Alt jeg vil er at jeg blir testet for Filariasis. Om ikke annet for å få det ut av hodet, det er ganske vemmelig å tenke på at jeg kan ha orm. Og jeg blir minnet på det hver natt, da jeg våkner med at det kribler rundt i kroppen. Spesielt rundt anus,bryster, og nederst på magen. Det dukker opp kuler på hele meg, og jeg føler meg så utrolig hjelpeløs, og gråter hver eneste natt.

Jeg har aldri vært syk før, og den størst skuffelsen jeg har fått så langt i livet er at jeg ikke får hjelp.

Jeg føler meg som en idiot som ikke blir trodd av legen. Ja, jeg ser jo ikke syk ut, men han har knapt sett på lymfene mine, og ellers hva jeg må ha av plager, så sier han at det er normalt, mange har det. Javel, men jeg betviler at mange har alle plagene samtidig, og stadig får flere!

Som du sikkert skjønner har jeg en real utblåsning her.....

Hva skulle jeg tjene på å leke syk? Jeg har en fantastisk jobb som tar meg verden rundt. Ikke nok med at jeg sitter fast her hjemme, jeg føler at jeg blir sykere for hver dag. JEG FÅR IKKE HJELP!

Hva kan skremme en mer enn det?

Skal det virkelig være så vanskelig å få tatt en test på filariasis orm?

Hvor og hvem kan gjøre det i Norge?

Vær så snill å svare meg, jeg klarer ikke mer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37630-kan-det-v%C3%A6re-s%C3%A5-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Det er vanskelig å gi et meningsfult svar. Forekomst av sykdommer forårsaket av mark og ormer er meget lav i Norge, og dermed kunnskapene er relativt beskjedne hos flertallet av norske legene Egg kan ofte påvises i avføring, men slett ikke alltid. Diagnosen kan være vanskelig og slett ikke alle infeksjonslaboratorier har kunnskaper og erfaring innen dette feltet.. Ullevål sykehus har en infeksjonsavdeling med gode kunnskaper om tropiske sykdommer. Jeg ville be om en henvisning til poliklinikken der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...