Gå til innhold

Solveig Vennesland - Fam. rådgivning


Gjest litlemor

Anbefalte innlegg

Gjest litlemor

Mannen min og jeg er flyttet fra hverandre fordi han har forelsket seg i en annen. Hun bor langt unna, og de treffes ikke så ofte.

Neste uke skal vi på familierådgivning. Jeg føler at etter 17 års samliv, må vi prøve noe mer enn bare kutte tvert og bestille mekling. (Vi har barn)

Men hvordan foregår rådgivningen? Mannen min vil ikke "grave" i gammel møkk. Jeg er redd han da bare går.

Det jeg håper er at terapeuten kan få ham til å tenke seg om litt.

Men hva skjer når man kommer til et slikt kontor første gang? Er det mye pekefinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei litlemor!

Så bra at du har fått mannen din med til fam.rådgivning. Jeg regner med at det er på ditt intiativ. 70% av de som bruker familierådgivning er kvinner.

Slik forholdet deres nå er, er det vel ikke så rart at mannen din ikke vil grave i gammel møkk hos familierådgiveren,og sikkert heller ikke vil ha kjeft og skyldfølelse der. Jeg håper han slipper det.

I en 1.gangssamtale vil det dreie seg om hvilken hjelp dere ønsker å få. Hva er dere ute etter? Dere vil bli spurt om det. Dere må presentere problemet og si hva dere håper skal skje med det. I deres tilfelle kan jeg tenke meg at det blir viktig å forsøke å forstå hverandre for å klare å avslutte og gjøre opp et langt samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...